استاندار فارس گفت: برخی از مشکلات عشایر در استان حل نمی‌شود؛ لذا باید در تدوین بودجه ۱۴۰۲، ردیف نشان دار و مشخصی جهت حل مشکلات عشایر به‌ویژه در حوزه‌های آب، راه، تأمین نهاده‌ها، سلامت و آموزش دیده شود.

ضرورت اختصاص ردیف نشان‌دار جهت رفع مشکلات عشایر در بودجه ۱۴۰۲

 محمدهادی ایمانیه در مراسم گرامیداشت روز عشایر به نقش عشایر در همه برهه‌ها اشاره کرد و گفت: در نبرد بین حق و باطل، عشایرِ غیور همیشه در کنار حق بوده اند.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری در سنوات مختلف بالغ بر ۹۵۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، بی هویت کردن دینی و ملی جوامع را بزرگترین اجحاف در حق ملت‌ها دانست و افزود: عشایر بزرگ در دو بُعد دینی و ملی از ریشه و اصالت خاصی برخوردار هستند که همواره جان خود را برای ملت فدا می‌کنند و علاوه بر حفظ جانخود باعثحفظ اطرافیان نیز می‌شوند.

استاندار فارس با اشاره به مقابله با نفوذ استعمارگران قبل از انقلاب، حضور چشمگیر عشایر دلیر ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: عشایر از دیرباز تا کنون همواره حافظ استقلال کشور بوده اند.

او با اشاره به تشکیل شورای عالی عشایر در استان و برگزاری جلسات منظم جهت بررسی مشکلات این قشر، اظهار داشت: برخی از مشکلات در حوزه استان حل نمی‌شود؛ لذا باید در تدوین بودجه ۱۴۰۲، ردیف نشان دار و مشخصی جهت حل مشکلات عشایر به‌ویژه در حوزه‌های آب، راه، تأمین نهاده‌ها، سلامت و آموزش دیده شود.

استاندار فارس، روحیه خاص عشایر را از ویژگی‌های منحصر به فرد آنها دانست و افزود: با توجه به پیشرفت‌های گوناگون دنیا، باید آموزش‌های کلاسیک و معمولی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و علوم نوین برای عشایر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بازدید از یک مجتمع دامداری و ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بالا در آن مجتمع، اظهار داشت: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان که از پتانسیل بالایی برخوردار است، به میدان بیاید و کمک کند تا نوع نژاد دام‌هایی که در اختیار عشایر است، با توجه به خشکسالی و کم آبی، سازگاری بهتری داشته و مقاوم باشد.

ایمانیه با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان جامعه عشایری دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی هستند که باید در مدیریت استان از آن‌ها بهره برد، افزود: حدود ۱۲ تن از مدیران کل استان از جامعه غیور و با ایمان عشایر هستند.

استاندار فارس در پایان گفت: تشکیل مجمع خیرین عشایر علاوه بر کمک به جامعه عشایری استان، برکات متعددی برای تمام مردم خواهد داشت.