مهرزاد بوستانی افزود: در جهت احیای گونه های کم یاب گیاهی، حفاظت، احیاء و بهره برداری عرصه منابع طبیعی از سال 1383 در استان فارس  طرح مشارکتی گزکاری آغاز شده  که این استان جز سه استان اول کشور در اجرای طرح مذکور است.

 

 

  وی تصریح نمود: این طرح تاکنون در سطح 2 هزار هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان های زرین دشت، لار، لامرد و خنج اجرا شده است.

بوستانی، جلب مشارکت فعال مردم در جهت احیاء عرصه های بیابانی و ایجاد زمینه اشتغال و تولید درآمد برای بهره برداران ساکن این عرصه ها را از اهداف طرح برشمرد و افزود :  این طرح تاکنون ، بالغ بر 200 نفر اشتغال زایی مستقیم و 2 حدود هزار اشتغال زایی غیر مستقیم جهت خانوارهای ساکن در مناطق بیابانی استان داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: بیش از یک میلیون و 100 هکتار از اراضی 17 شهرستان استان فارس در معرض بیابانزایی است. تاکنون 20 منطقه حساس و 9 منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی در فارس شناسایی شده است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر تبعات بیابانی شدن، تخریب اراضی و تبدیل آنها بصورت گرد و غبار ناشی از فرسایش خاک بخش هایی از استان  فارس را مورد تهدید قرار داده است.