مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یعنی خنثی سازی وسوسه های دشمن، گفت: لازمه هر اقدامی در جهاد تبیین دانستن این است که مقام معظم رهبری از جهاد تبیین چه خواسته ای دارند؟ ایشان می فرمایند جهاد تبیین یعنی تلاش در مقابله ی با دشمن، هر تلاشی جهاد نیست در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این [کاری] است که در مقابل دشمن انجام می‌گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، سید محسن قائمی در نشست هم اندیشی جهاد تبیین که با حضور علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به عنوان مثال در کار اقتصادی اگر مقابله با دشمن است جهاد تبیین است در کار علمی و تخصصی نیز به همین شکل و حتی اگر با حرف زدن جهت خنثی سازی وسوسه های دشمن باشد جهاد تبیین است.

وی در ادامه افزود: معظم له می فرمایند: مهم این است که ما عرصه‌ی جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است و این در تبیین اساس کار ما است. غیر از اندکی از ائمه معصومین علیه السلام به جهت جهاد و تلاشی که نمودند شهید شدند یعنی جهادشان به این خاطر بود. یعنی در راه جهاد به شهادت رسیدند. همچنین نیاز امروز جامعه به روشنگری حقایق در مبارزه با دشمنان نیاز است روشنگری به ضرورت صورت پذیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه جهاد تبیین، جهاد کمی نیست، ابراز کرد: تبیین یعنی بیان کردن و این سازمان از ابتدای دستور حضرت آقا در خصوص جهاد تبیین با دو موضوع جنبه های تخصصی و جنبه های عمومی وارد شد.

وی با بیان اینکه اقدامات تخصصی نیازمند تبیین تخصصی است، افزود: اقدامات عمومی نیز با توجه به بیانات و منویات مقام عظمای ولایت باید عرصه را شناخت مثل الان و اتفاقات اخیر که رو به افول است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای مردم با شناخت موقعیت و نیاز کشور جهاد تبیین است، بیان کرد: همین اقدام اساسی اجرای طرح الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی، جهاد تبیین است.