مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق گرم و معتدل این استان "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، مهدی صادقی تصریح کرد: پایگاه های مذکور در شهرستان های بیضا و ممسنی مجموعا در سطح چهار هکتار و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد شده است.

وی؛ ایجاد این پایگاه ها را در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام دیم، اصلاح الگوی کشت و کشاورزی حفاظتی دانست.

صادقی با اشاره به اینکه در "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" واقع در شهرستان بیضا پنج رقم گندم دیم سپند، هشترود، باران، صدرا و ذهاب کشت شده است، اظهار کرد:جو دیم رقم سرارود، کاملینا رقم سهیل، گلرنگ رقم فرامان و منداب از دیگر محصولات کشت شده در این پایگاه می باشد و نخود، عدس و گیاهان دارویی نیز کشت می شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه واقع در شهرستان ممسنی هشت رقم گندم دیم شامل کریم، دهدشت، آفتاب، ساورز، مهتاب، پایا، کبیر و آبان کشت شده است، اضافه کرد: در این پایگاه سه رقم جو دیم شامل راشین، بهدان و خرم، عدس رقم سپهر، ماش علوفه ای ارقام طلوع و خلر نیز کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پایگاه های نوآوری جهش تولید در دیمزارها، به عنوان سایت آموزشی برای بهره برداران در 14 شهرستان مجری طرح جهش تولید در دیمزارهای در این استان به کارگیری می شود.