رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آینده ما به امنیت غذایی بستگی دارد، گفت: هر کشور، ملت و دولتی که در حوزه بخش کشاورزی و به طور خاص امنیت غذایی و تولید محصول سالم با برنامه پیش برود موفق خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد جواد عسکری در نشست تجلیل از برترین های حوزه صنایع لبنی استان فارس که در سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، بیان کرد: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی است، به طور خاص در حوزه صنایع لبنی که باید وارد جیره غذایی انسان ها و به تعبیری سفره مردم شود حتماً باید با لحاظ کردن مباحث تشویقی انگیزه ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: اگر امروز در حوزه غذا، پروتئین و لبنیات مردم بیشتر هزینه کنیم در بهداشت و درمان کمتر هزینه می شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی افزود: سلامت مردم خیلی مهم است، محصولات لبنی بر سلامت بدن تاثیر گذار است و هر چه بتوانیم روی سلامت و غذای جامعه دانش آموزی سرمایه گذاری کنیم افراد با هوش، استعداد و آی کیو بالاتری  می توانیم  به جامعه تحویل دهیم که لازمه پیشرفت و توسعه کشور است.

عسکری با اشاره به اینکه در راستای تولید بهتر، بیشتر و همچنین تولید با کیفیت در حوزه صنایع لبنی ظرفیت ها و قابلیت های استان فارس بی نظیر و منحصر به فرد است، اظهار کرد: متاسفانه ما نتوانستیم این فضای بالقوه را به صورت بالفعل در بیاوریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد امنیت سرمایه گذاری، تصریح کرد: باید همه زیرساخت ها و بستر ها مهیا شود تا سرمایه‌گذار با خیال راحت و بدون دغدغه سرمایه گذاری اش را انجام دهد.