رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با ارسال یادداشتی هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور را تبریک گفت و تصریح کرد: سنددار کردن و حفظ کاربری اراضی کشاورزی از مأموریت‌های اصلی امور اراضی است که به طور جدی آن را دنبال می کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، متن کامل پیام مجتبی دهقان پور به شرح زیر است.

بسمه تعالی

سازمان امور اراضی کشور در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۷۱ با ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی هیأت‌های هفت نفره، تاسیس شد. این سازمان با تنوعی از وظایف و ماموریت های حاکمیتی در حوزه زمین فعالیت می کند. «حفظ کاربری، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی» حوزه های اصلی ماموریتی برای مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی است.

بی شک امور اراضی از جمله مولودهای موثر جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از روستاییان و کشاورزان و رشد و بالندگی کشاورزی و توسعه اقتصادی کشور بوده است. بی تردید تحقق سیاست‌های های دولت خدمتگزار برای حفظ، یکپارچگی، توسعه و ساماندهی اراضی کشاورزی، مرهون اقدامات دلسوزانه و جهادی و تعهد و تخصص تک تک همکاران در این چندین ساله است.

در دولت محترم سیزدهم و بر اساس برنامه های کلان مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، تثبیت مالکیت اشخاص و صاحبان نسق و زارعین هیات های هفت نفره در راستای رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد مالکیت یکی از مهم ترین وظایفی هست که به مدیریت امور اراضی و ادارات شهرستانی محول شده است که به حمدالله تا کنون برای برای حدود 20 درصد از اراضی مستثنیات استان فارس در 274 پلاک رفع تداخل انجام و اسناد مالکیت برای 240 هزار هکتار صادر شده است که متوسط آن بالاتر از متوسط کشوری است.

حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان یک امانت که می بایست به دست آینده گان برسد و میراثی که از گذشته گان به ما رسیده یکی دیگر از ماموریت های مورد تاکید و اهمیت وزیر محترم جهاد کشاورزی در حوزه امور اراضی است که در این زمینه باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم اگر چه تا کنون در این خصوص متحمل هزینه هایی شده ایم. حفظ اراضی و خاک کشاورزی از تغییر کاربری و خرد شدن از آنجایی مورد اهمیت است که تامین امنیت غذایی و زیستی کشور عزیزمان در گرو صیانت از این اراضی است.

در آستانه دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور را به تمامی کارکنان امور اراضی در سطح سازمان امور اراضی کشور و به ویژه مدیریت امور اراضی و ادارات شهرستانی استان فارس تبریک عرض می کنم و برای آنان ضمن توفیق خدمت، سلامتی و موفقیت از خداوند منان مسئلت دارم.

مجتبی دهقان پور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس