مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از افتتاح یک واحد صنایع کشاورزی در این شهرستان همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: واحد مذکور یک سردخانه دو مداره نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت 1400 تن و درجه بندی و بسته بندی میوه با گنجایش 5 هزار تن است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، حسن زمانی با اشاره به اینکه آئین افتتاح طرح موصوف با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، تصریح کرد: قریب به 150 میلیارد ریال برای احداث این طرح سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بهره برداری از این سردخانه و درجه بندی و بسته بندی میوه بستر اشتغال 43 نفر فراهم شده است، اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 5545 متر مربع و با زیر بنای 2700 متر مربع احداث و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی خصوصا میوه و سبزیجات به دلایل مختلف از جمله تنظیم بازار، ایجاد ارزش افزوده و کاهش ضایعات حائز اهمیت است، ابراز کرد: در حال حاضر تعداد سردخانه های این شهرستان به 13 واحد با گنجایش ذخیره سازی و نگهداری 52 هزار تن انواع محصولات کشاورزی خصوصا مرکبات و خرما رسیده است.

به گفته زمانی؛ با توجه به ظرفیت های شهرستان جهرم در زیر بخش باغبانی 165 واحد درجه بندی و بسته بندی میوه با ظرفیت 350 هزار تن در این شهرستان فعال است که نقش ویژه ای در افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده به بازار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: در آئین افتتاح این طرح محمد حسین مدبر امام جمعه این شهرستان، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.