رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس: باید در هر حوزه ای به تعبییر وزیر محترم جهاد کشاورزی، یک "غمخوار" داشته باشیم
طی احکام جداگانه ای از سوی رییس جهاد کشاورزی فارس، حسین پژمان به سمت معاون تولیدات گیاهی و محمد صادقی به عنوان مشاورو ناظر عالی سازمان جهاد کشاورزی فارس انتخاب گردیدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ جلسه تکریم و معارفه معاونتبهبود تولیدات گیاهی این سازمان با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس،جمعی از کارکنان، مدیران، معاوین، مدیران عامل اتحادیه ها و تشکل ها ی بخش کشاورزی در سالن کوثر جهاد کشاورزی فارس برگزار گردید.
 
 
 
در آغاز این جلسه دکتر محمد مهدی قاسمی با اشاره به این که مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تکلیف الهی است و کسی که این تکلیف را بر دوش می کشد باید خوشحال باشد که در جهت رضایت حق تعالی گام بر می دارد.اظهار کرد: در حوزه سازمان جهاد کشاورزی و در این برهه مسوولیت گرفتن به واقع سخت و دشوار است، زیرا با چالش های مختلفی نظیر کم آبی و خشکسالی های پی در پی روبرو هستیم که باید ایثارگرانه به این موضوع نگاه کرده و قطعا خانواده های مسوولان ذی ربط به دلایل شرایط سختی را که متولیان امر در حوزه کاری خود متحمل می شوند اظهار نارضایتی دارند. وی افزود: همه ما وظیفه داریم که بنا به ظرفیت و گنجایشی که داریم، باید مسوولیت محوله را به جایی رسانده و فرد دیگری در ادامه کار این بار مسوولیت را به دوش خواهد کشید.قاسمی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از صادقی که در طول بیش از 4 سال خدمت خود در نقش "معاون بهبود تولیدات گیاهی" زحمات زیادی را کشیده اند گفت: از این پس هم از ظرفیت و تجارب وی در سازمان بهره خواهیم برد.
این مقام مسوول تاکید کرد: حوزه کاری را نباید فدای رفاقت و دوستی نماییم، تخصص و تعهد ملاک نظر و کاری ماست و به هیچ عنوان تحت تاثیر افراد خارج از سازمان و گروه های مختلف نیستیم و قرار نخواهیم گرفت.
قاسمی تصریح کرد: : ظرفیت بسیار خوبی در مرکز تحقیقات کشاورزی فارس و کشور موجود است که باید از از توان این ظرفیت ها استفاده نماییم و امیدواریم که حسین پژمان مسیرهایی را که نیاز به تقویت است را به جد دنبال نموده و باید در این راستا تحول گرا باشیم.
وی افزود: : وضعیت اقلیمی، آب و هوایی، اجتماعی و اقتصادی کشور و به خصوص استان فارس خیلی تغییر کرده و امروز بر خلاف گذشته با تغییر رویه روبرو هستیم که با نگاهی به گذشته و آینده باید دست به اصلاحات بزنیم و در این حوزه هدف ما نیاز به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مرکز تحقیقات کشاورزی است و از ایشان می خواهم که این ارتباط را بیشتر از گذشته قوی تر کنند و در مواردی که نیاز است با تلاش مضاعف به سرمنزل مقصود برسیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در قسمت دیگری از سخنانش ابراز نمود: در حوزه گلخانه علی رغم تلاشی که داشتیم به نتیجه دلخواه و به نحو مطلوبی نرسیده و برای ایجاد زنجیره گلخانه ای همت همه مدیریت ها نظیر بازرگانی و تمامی مدیریت های ذی مدخل لازم و ضروری ست.
مقام ارشد سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: باید با آسیب شناسی و پیگیری مستمر و با استفاده از صحبت وزیر محترم وزارت جهاد کشاورزی که باید برای هر موضوعی غمخوار داشته باشیم، نهایت حمیت و تلاش خود در جهت نیل به اهداف سازمانی بکار ببندیم.
دکتر محمد مهدی قاسمی اظهار نمود: در مباحث کاری فارغ از هر نوع بحث های دیگر، دست همکاران و دوستان را برای پیگیری کارها می فشاریم و اگر در تمامی رده های سازمان کاهلی کنیم به نتیجه دلخواه و مورد نظر دست نخواهیم یافت.
وی افزود: با شرایطی که در کشور حکم فرماست باید با استفاده از خط اعتباری بسیار خوبی طی سال گذشته به استان فارس تعلق گرفت ولی در راستای رسیدن به نتیجه مطلوب تر باید تلاش بیشتری را داشته باشیم .دکتر قاسمی تاکید نمود: از همه همکاران می خواهم که با معاون بهبود و تولیدات گیاهی همکاری لازم را داشته باشند و از وی نیز می خواهم که ارتباط نزدیکی را با گروه تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی داشته باشند و امیدوارم روز به روز مسایل کشاورزی علمی تر دنبال شود تا علیرغم مشکلات در این حوزه، می توان به بهره وری بالا در این بخش دست یافت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه هنوز در بعضی مکان ها کشت مزارع به صورت غرقآبی انجام می گیرد،گفت: باید سعی کنیم مطالبات را مردمی دنبال کنیم و اگر خوراک علمی را ما انجام بدهیم، مردم استقبال خواهند کرد و پای کار خواهند آمد
در این مراسم محمد صادقی معاون سابق بهبود تولیدات گیاهی با بیان مطالبی به عملکرد همکارانش در مدت تصدی خود پرداخت و در قسمتی از سخنانش گفت: در حوزه کشاورزی استان فارس به ‌جای توسعه سطح زیر کشت محصولات بایستی با محوریت افزایش بهره‌وری آب، به دنبال افزایش بهره‌وری منابع، تغییر الگوی کشت و ... در جهت افزایش تولید بود که از جمله توسعه کشت گل‌رنگ در مناطق خشک، جایگزینی چغندرقند پاییزه به‌جای بهاره و جایگزینی کلزا به‌جای گندم، معرفی گیاه کینوا به جای شلتوک از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه می باشد.در پایان نیز حسین پژمان معاون جدید به تشریح اهداف پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه و تدوین نقشه راه توسعه کشاورزی در حوزه تولیدات گیاهی، افزایش بهره‌وری در محصولات راهبردی، آموزش تخصصی بیشتر به همکاران و تکریم همکاران را دردستور کار خود قرار داده ام.