روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داده است، هدایت‌‌اله رحیمی مدیر توسعه بازرگانی این سازمان، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر قیمت مصوب شیر1440 تومان و قیمت خریداری شده توسط کارخانجات استان فارس 1350 تومان است و با توجه به افزایش هزینه های تولید، پیگیری هایی به منظور اصلاح قیمت شیر در سطح ملی از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس و سایر ارگان‌های مرتبط صورت گرفته است که منجر شد در اولین جلسه ستاد تنظیم بازارکشور تشکیل شده بعد از ماه مبارک رمضان اصلاح قیمت شیر مطرح شود و در هفته آتی نتیجه آن اعلام می‌شود.

 

وی افزود: در حال حاضر جهت کمک به دامداران، خرید حمایتی شیر با قیمت 1440 تومان در سطح استان در حال انجام است و شیرهای با کیفیت مناسب توسط تعاون روستایی خریداری می‌‌شود و با توجه به قرارداد منعقده با کارخانجات شیر استان به شیر خشک تبدیل می‌شوند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمبود نهاده‌‌های دامی استان از مشکلات مطرح شده توسط دامداران بود که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و مصوبات هیئت وزیران تمام نهاده های دامی با ارز دولتی تهیه، با قیمت مصوب و با کمترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته از هفته آینده در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به این که ارزهای تخصیص داده شده، برای قیمت نهاده‌های دامی، ارز دولتی است، سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل و مستمر خود را در فروش‌های وارداتی به دامداران دارد.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید دولت، با استمهال باز پرداخت وام کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی، گرما زدگی و دامداران به مدت دو سال موافقت شد و بر اساس این مصوبه سود وام های کشاورزان خسارت دیده در کشور توسط بانک ها برآورد و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک‌ها توسط این سازمان پرداخت شود.

او در ادامه به اقدامات صورت گرفته در رفع مشکلات مالی و سرمایه در گردش واحدهای دامداری اشاره کرد و گفت:  معرفی آنها جهت اخذ وام های اشتغال زایی به کارگروه تسهیلات استان و پیگیری ادامه فرآیند و اخذ وام با بهره تک رقمی  به دامداری انجام شده است.

رحیمی در پایان گفت: با توجه به اهمیت تولیدات دامی در اقتصاد استان، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان این بخش در جلسات شورای کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و جلسات بحران استان به صورت مداوم مطرح و پیگیری می‌شود، که از جمله می‌توان به پیگیری رفع مشکل قطعی برق واحدهای مرغداری و دامداری، از ادارات مربوطه در سطح اشاره کنیم.