رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به جهت اصلاح ساختار و چابک سازی وزارتخانه بر اساس وظیفه بندی و کارسنجی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور به جمع بندی رسیده ایم که به زودی نهایی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، پژمان فتح الهی در حاشیه سفر به استان فارس و شهرستان داراب و حضور در آئین افتتاح دو مرکز جهاد کشاورزی تصریح کرد: ساختار جدید در ماه های پیش رو پس از تائید و امضای مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تعیین تشکیلات تفصیلی ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ساختار جدید به تبع برای سازمان های استانی و سازمان های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی نیز ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: این ساختار پیرو دستورات مقام عالی وزارت و بر اساس وظایف جدیدی که به وزارتخانه در دیپلماسی غذایی و امنیت غذایی محول شده شکل گرفته است.

وی با اذعان به اینکه ناگزیر به اصلاح ساختار تشکیلاتی بوده ایم، ابراز کرد: از آنجایی که ساختاری که به آن می پرداختیم می بایست بر اساس وظیفه سنجی و کارسنجی می بود لذا تمام وظایف جدیدی که به ما محول شده به خصوص در حوزه‌های امنیت غذایی، کشت قراردادی و الگوی کشت در آن لحاظ شده است.

فتح الهی با بیان اینکه تمامی بررسی ها و ارزیابی ها بر اساس نظر معاونین تولیدی وزارتخانه و سازمان‌های وابسته جمع بندی و حاصل شده است، اضافه کرد: از نظرات حدود صد نفر از نخبگان و خبرگان بخش کشاورزی به منظور اینکه بتوانیم تمام وظایف قدیم و جدید را تحت الشعاع قرار دهیم استفاده کرده ایم و هیچ مشکلی در خصوص ساختار، وظیفه بندی و چارت سازمانی نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه از تمامی خبرگان بخش کشاورزی با توجه به مدیریت دانشی که انجام شده کمک گرفته ایم، افزود: به یک اجماع نظر در حوزه‌ی فنی مهندسی رسیده ایم که پس از نهایی شدن ثمرات مثبت آن را در بخش کشاورزی کشور شاهد خواهیم بود.