مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در سال زراعی جاری حق بیمه ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان توسط خیرین کشاورز پرداخت شد و کشاورزان مالک متعهد شدند علاوه بر حق بیمه، زکات مجصول را در زمان برداشت محاسبه و پرداخت نمایند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اذعان به اینکه این تدبیر ویژه با پیشنهاد دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اجرایی شده است، تصریح کرد: به منظور انجام این پیشنهاد ۴۰ میلیون تومان از طرف خیرین کشاورز پرداخت شد و بهره برداران و شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی همکاری داشته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای پیشنهاد مذکور مزارع دیم تحت پوشش به صورت چرخه ای بیمه و زکات محصول نیز پرداخت می شود، اظهار کرد: جهاد کشاورزی نزدیکترین ارگان به کشاورز است و با دارا بودن مروجین پهنه می تواند در امر گسترش فرهنگ زکات، آموزش های لازم را با همکاری کمیته امداد به کشاورزان و دامداران ارائه دهد.

سیروسی با اشاره به آثار و برکات زکات در جامعه، به ویژه در کسب و کار بهره برداران بخش کشاورزی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در تحقق برنامه های افزایش تولید در دیمزارها همسو با ترویج توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی که لازمه این امر است در احیا فرضیه واجب زکات نیز تلاش می کند.

او؛ از مشارکت دهی مروجین، مهندسین، مربیان و کارشناسان در دوره های آموزشی، پژوهشی و ترویجی زکات، گنجاندن برنامه های زکات در گروه ها، کانال های مجازی، اطلاع رسانی به موقع به گروه های هدف و بهره برداران و شناسایی تولیدکنندگان مومن و متعهد را از جمله تلاش های انجام شده در امر زکات دانست.