غلامرضا جباری افزود: برداشت لیموترش از اوایل تیرماه در بخش هنگام شهرستان قیروکارزین آغاز وتا اواخراردیبهشت سال آینده در سایر نقاط استان ادامه خواهد داشت، که پیش بینی می‌شود در سال جاری، 310 هزارتن لیموترش در استان فارس تولید شود.

او با اشاره به اینکه لیمو ترش علاوه بر تازه خوری در صنایع تبدیلی فرآوری می‌شود، افزود: 80 درصد لیموترش تولیدی استان فارس  به سایر استان‌‌ها و به خارج ازکشور درمحدوده حوزه خلیج فارس وآسیای میانه صادرات می‌شود.

جباری افزود: بیشترین سطح زیر کشت لیمو ترش متعلق به شهرستان‌‌های جهرم، قیروکارزین، داراب، کازرون، لارستان و فراشبند است و غالب‌ترین رقم لیمو ترش در استان فارس، واریته لیموی آب است و از دیگر ارقام کشت شده لیموترش در این استان می‌‌توان رقم لیمولیسبون (خارکی )، لیموپرشین لایم و لیموچهارفصل را نام برد.

او افزود: با توجه به مقاوم بودن این درخت نسبت به سایر گونه‌های مرکبات به شرایط اقلیمی در چند سال گذشته در مناطق جنوبی استان توسعه زیادی داشته است و نسبت به سایر مرکبات از درآمدزایی بالاتری برخوردار است.

از بارزترین خصوصیت لیموترش استان طعم، میزان آب و اسیدته مناسب، بالا بودن ویتامینC و بازارپسندی مناسب را می‌‌توان  نام برد.