نماینده ویژه دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقدامات جهاد کشاورزی استان فارس در تنظیم بازار مرغ هماهنگ و مکمل یکدیگر و یک رضایت عمومی حاصل شده است و نگرانی خاصی در حوزه بازار مرغ این استان وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، غلامحسین طباطبایی در حاشیه سفر سه روزه به استان فارس و بازدید از واحد های مرغ گوشتی، کشتارگاه ها و مراکز عرضه مرغ گرم و منجمد تصریح کرد: با تلاش های جهاد کشاورزی و برنامه های نظارتی انجام شده در این استان رضایت عمومی به صورت نسبی در بدنه تولید، عرضه و توزیع وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس تعامل سازنده ای مابین جهاد کشاورزی و بخش خصوصی وجود دارد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت ایفای وظیفه نظارتی در بعد فنی و اقتصادی در محصولات مختلف از جمله محصولات پروتئینی تلاش می کند رضایت مردم حاصل شود. 

وی با اشاره به اینکه از برخی از کشتارگاه ها و سردخانه های استان فارس بازدید و  وضعیت قطعه بندی مرغ را ارزیابی کرده است، ابراز کرد: در بازدید از سالن های پرورش مرغ گوشتی با توجه به تاکید بر حداکثر طول دوره پرورش 48 روزه این موضوع به خوبی در واحد های تولیدی استان فارس رعایت شده است.

به گفته او؛ با توجه به شرایط فعلی تولید در واحد های پرورش مرغ گوشتی به هیچ عنوان انجماد گوشت مرغ ضرورت ندارد و ممنوع است اگر رعایت نکردند اول تذکر بعد برخورد می شود همچنین قطعه بندی مرغ نیز تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و چیزی به عنوان قطعه بندی و بسته بندی نباید انجام شود. 

او با اشاره به اینکه در مراکز عرضه عمده مثل هایپراستارها و مراکز فروشی که تمرکز داشته است با مردم و مرغ فروشی های زیادی گفتگو شده است، گفت: مواردی که مرغداران، کشتارگاه ها و فروشگاه اعلام کردند یادداشت برداری شده و جمع بندی می شود تا به طور صحیح و سریع منتقل شود. 

طباطبایی با بیان اینکه استان فارس تقریبا همیشه از بهترین مدیران اثر گذار جهاد کشاورزی بهره مند بوده است، اضافه کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این شرایط قابلیت های خود را اثبات کردند.