رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اعتقاد داریم باید به سمت مردم محور شدن بازرسی ها گام برداریم و مردم خودشان تخلفات بازار محصولات کشاورزی را به ما گزارش دهند و برخوردهای ما نیز باید قوی و محکم باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست با غلامحسین طباطبایی نماینده ویژه دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در برخورد با متخلفین حوزه بازار محصولات کشاورزی منافع فرد متخلف باید آنچنان تحت تاثیر قرار گیرد تا سودای ارتکاب دوباره تخلف از بین برود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون یک حلقه مفقوده در حوزه تنظیم بازار وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر جریمه های ما آن چنان بازدارنده نیست از طرفی وصول جریمه ها در تعزیرات حکومتی از خود جریمه ها مهم تر است، بررسی شده جریمه ای انجام شده اما وصول جریمه ها به نتیجه نرسیده که خود باعث ترغیب به تکرار دوباره تخلفات می شود. 

دهقان پور با اشاره به اینکه در برخی از کشور ها مردم خود تخلفات بازار را در سامانه مختص آن ثبت می کنند و در صورت اثبات تخلف مجازات های سنگینی همچون محرومیت از خدمات اجتماعی برای متخلفین اعمال می شود، افزود: با بهره گیری از ابزارها و قانون های موجود باید برای جبران جای خالی حلقه مفقوده کمک کنیم تا کاهش تخلفات به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اذعان به اینکه از ابتدای طرح فجر تا فطر در مجموع بیش از 51 هزار مورد بازرسی از واحد های صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی در این استان ثبت شده است، اضافه کرد: در این مدت بیش از 3800 پرونده تخلف تشکیل که منجر به صدور رای جریمه بیش از 34 میلیارد ریالی شده است. 

به گفته او؛ در راستای توزیع گوشت مرغ منجمد و تنظیم بازار این محصول در استان فارس علاوه بر توزیع سیار در نقاط کم برخوردار 62 واحد صنفی، 10 فروشگاه تعاونی، هفت شعبه منتخب فروشگاه زنجیره ای و 51 غرفه توزیع مرغ منجمد در استان فارس با جهاد کشاورزی همکاری داشته اند. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس سامانه تلفنی 07132172020 را به منظور دریافت و ثبت شکایات عموم مردم استان فارس در حوزه بازار راه اندازی کرده است، افزود: در طول مدت اجرای طرح فجر تا فطر 1115 مورد شکایت از طریق این سامانه ثبت و بررسی شده است.