رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهبردهای برون‌رفت از مشکلات معیشتی کشاورزان توسعه مکانیزاسیون و صنایع بخش کشاورزی و دامپروری است که بایستی شرایط مناسب برای پیشبرد این راهبرد فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد جواد عسکری در آئین گشایش "نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز" تصریح کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی به عنوان قلب تپنده در مکانیزه کردن بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا باید تولید محصولات داخلی این صنعت افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرسوده بودن ناوگان مکانیزاسیون بخش کشاورزی یک آسیب جدی است از این رو تولید ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی همانند تراکتورسازی تبریز در تمامی نقاط کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا باید پیگیری شود. 

او افزود: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انتظار داریم تراکتورسازی فارس با مشارکت بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی با تولیدات صنعتی انبوه راه‌اندازی شود.

این نماینده مجلس در رابطه با راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان، گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می یابد. 

عسکری افزایش اعتبارات در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را یک سرمایه‌گذاری پایدار ارزیابی و اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده در قانون سالیانه بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه در تلاش هستیم تا با بانک‌های عامل بتوانیم خط اعتباری این حوزه را فعال‌تر کنیم.