رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه فارس یکی از استان های بالقوه برای توسعه و کشت گیاهان دارویی است،گفت: در سال 1401 در این استان بالغ بر دو برابر تعهد سطح زیرکشت به وزارت جهاد کشاورزی، گیاهان دارویی کشت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه یازدهمین جشنواره مردمی گل و گلاب داراب که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، تنوع گیاهان دارویی کاشته شده در سال گذشته نیز بیش از تعداد تعهد ابلاغی بود.

 وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی اقدامی موثر  برای تولید حداکثری متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه است، بیان کرد: امروزه کاشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از گزیدارهای جبران کمبود آب در اجرای الگوی کشت می تواند مدنظر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در توسعه گیاهان دارویی نگاه فنی و اقتصادی دنبال می شود، ابراز کرد: با توسعه پایدار گیاهان دارویی تامین معیشت بهره برداران، خلق ارزش افزوده و ایجاد زنجیره های ارزش تولید تحقق می یابد.

جشنواره گل و گلاب داراب روز پنج شنبه چهارم خرداداه با حضور سید محمد آقا میری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین ملی و استانی برگزار شد.