مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: این بانک در بین بانک های عضو شورای هماهنگی بانک های استان در سال ۱۴۰۱ در بخش نسبت مصارف به منابع رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد حسن رزاق منش با تبریک کسب این جایگاه به کارکنان و ذی نفعان بانک کشاورزی تصریح کرد: این جایگاه پس از بررسی های وزارت کشور کسب و از سوی محمد هادی ایمانیه استاندار محترم فارس با اهدای لوح تقدیر اعلام شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بانک ها با پشتوانه سیاست های پولی، اعتباری و مالی می توانند زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی در کشور باشند، اظهار کرد: بانک کشاورزی اعطای تسهیلات به موقع به واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانی را به عنوان مهمترین بخش های محرک توسعه و ایجاد اشتغال در کشور همواره در جهت رشد و بالندگی اقتصادی ایران اسلامی مورد توجه دارد.

وی با اذعان به اینکه در اهمیت بانک و بانکداری اسلامی همین بس که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند "بانکداری اسلامی مسأله بسیار مهمی است"؛ اضافه کرد: اگر بتوانیم این حقیقت را به معنای جامع کلمه در جامعه به وجود بیاوریم فتح عظیمی خواهد بود.

رزاق منش می افزاید: سرجمع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته ۱۰۱هزار میلیارد ریال بود که ۷۰ درصد آن سرمایه در گردش بوده است.به طور کلی در سال 1401 بیش از 74 هزار فقره تسهیلات در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی استان فارس پرداخت شده است.

به گفته وی؛ این میزان از پرداخت تسهیلات در مقایسه با سال قبل از آن ۷۷ درصد رشد در شاخصه مبلغ تسهیلات پرداختی نشان می دهد.