رییس کمیته‌ امداد گفت: در شورای زکات، ریالی از زکات مردم برای حق‌الزحمه عاملین پرداخت نمی‌شود.

 

 

پرویز فتاح در حاشیه همایش استانی "زکات شکوه عبادت سرچشمه‌ برکت "در شیراز گفت: آنچه عاملین ما دریافت می‌کنند مانند کارمندان کمیته امداد، حتی یک ریال از صدقات، انفاقات و زکات نیست و ما یک ریال از این‌ها را صرف عوامل نمی‌کنیم و این مسئله‌ای است که همه باید بدانند البته درست است مسیر گرفتن زکات سخت است اما دلسوزی و ایمان و ایثار عوامل، ما را همراهی می‌کند.

فتاح از افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: از این ماه مستمری مددجویان با این میزان افزایش به‌حساب سرپرستان خانوارها واریز و تا پایان سال هم به همین روال ادامه خواهد داشت.

وی از پرداخت ۱۳۵ هزار فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره‌ی ۱۶ و صندوق قرض‌الحسنه‌ی امداد در یک سال اخیر به مددجویان خبر داد و گفت: پرداخت این وام‌ها باعث شده در دو سال و نیم اخیر ۲۷۵ هزار خانواده‌ی تحت پوشش این کمیته خودکفا شوند.

فتاح در این همایش از هزینه‌ی صددرصدی زکات در همان منطقه‌ی جمع‌آوری‌شده خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی زکات کشور ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور نیازمندان و ۴۰ درصد مابقی هم برای امور عمرانی عام‌المنفعه مناطق محروم هزینه می‌شود .      

در ادامه همایش مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی فارس، از پرداخت ۴۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۶ توسط مردم استان فارس خبر داد و میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سه‌ماهه اول امسال را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد

محمد بذرافشان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال پرداخت زکات در استان فارس با رشد ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.