به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در جمع اعضای "کانون سنگر سازان بی سنگر" این سازمان تصریح کرد: با اعمال این رویکرد، مهم ترین هدفی را که دنبال می کنیم اعتلای نام شهدا و ایثارگران دفاع مقدس است از این رو به دنبال افزایش تعاملات با این کانون هستیم تا محدودیت ها و تنگناهای پیش روی اهداف مان برطرف شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه اندازی موزه دفاع مقدس از رشادت های جهادگران می تواند همسو با اهداف مد نظر باشد، اظهار کرد: هر چند با برخی محدودیت های اعتباری مواجه ایم اما گام به گام با کمک دیگر نهاد های متولی در جهت راه اندازی این موزه اقدام خواهیم کرد.

دهقان پور به اهمیت و نقش تولید محتوای رادیویی و تلویزیونی در تشریح مجاهدت های جهادگران نیز پرداخت و ابراز کرد: حوزه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی باید پُر رنگ تر از گذشته در این موضوع ورود کرده و در باز نشر محتوا های تولیدی کمک کند تا بتوانیم در مسیر اشاعه فرهنگ جهادی بیش از پیش گام برداریم.

او با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدای استان فارس آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، اضافه کرد: باید از هم اکنون برای این کنگره ملی برنامه ریزی کرد تا جذب حداکثری مخاطبان را داشته باشیم زیرا بسیاری از جوانان دهه سوم مخاطرات زمان دفاع مقدس را لمس نکرده اند که نیاز به تبیین و تشریح دارد.

حضور در جبهه همگام با تلاش برای عمران روستاها بود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خرسندیم که کانون سنگر سازان بی سنگر به عنوان پیش کسوتان عرصه جهادی و خط شکن را در کنار خود در این سازمان داریم؛ علاوه بر حضور جهادی و داوطلبانه در جبهه های جنگ، عمران و آبادی روستا ها نیز با نام سنگر سازان بی سنگر گره خورده است.

محمد محمدی با اذعان به اینکه در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان شاهد استخدام و مشغول به کار شده اند که به نوبه خود کار بزرگی بوده است، تصریح کرد: برای اولین بار موفق شدیم آئین تکریم از فرزندان شاهد شاغل در این سازمان را برگزار کنیم.

به گفته وی؛ تکریم، تجلیل و حمایت های معنوی از خانواده های شهدا و ایثارگران جهادی در دستور کار است و به طور ویژه در اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس دنبال می شود کما اینکه برنامه ریزی های به منظور اقدامات فرهنگی در این زمینه در دست انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با همکاری کانون سنگر سازان بی سنگر اطلاعات حدود ۱۸ هزار نفر از ایثارگران که در دوران دفاع مقدس از طریق جهاد سازندگی به جبهه های جنگ اعزام شده اند احصاء شده است، اظهار کرد: برای اولین بار صدور کارت ایثار توسط وزارت جهاد کشاورزی از ۲۷ خرداد ماه آغاز شده است.

او افزود: در تلاش هستیم پس از فراهم شدن بستر نرم افزاری و اخذ آموزش های لازم از وزارت متبوع فرایند صدور کارت ایثار را در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آغاز نمائیم که امیدواریم این خدمت تا یک سال آینده به طور کامل محقق شده باشد.

در این نشست اعضای کانون سنگر سازان بی سنگر استان فارس پس از تشریح اقدامات فرهنگی در دست انجام خود و ارائه پیشنهاداتی به منظور بسط و توسعه فرهنگ ایثار و جهاد در بطن جامعه و به طور ویژه ساختار سازمانی جهاد کشاورزی، تمثال فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان فارس در سال های دفاع مقدس را به رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان اهدا کردند.