به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در آئین افتتاح باغ سازگاری ارقام زیتون و کاشت رقم‌های مختلف این گیاه در شیراز تصریح کرد: امیدوارم این دست برنامه ها بتواند به توسعه روابط و همکاری های بین ایران و شورای بین المللی زیتون کمک کند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه تبادل تجربیات، آخرین یافته ها و فن آوری های به روز مابین ایران و شورای بین المللی زیتون باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: با این رویکرد تولید نهال و عوامل مترتب بر تولید بهبود یافته و بهره وری تولید افزایش می یابد. 

دهقان پور با اشاره به شرایط اقلیمی ایران ابراز کرد: انتظار می رود به دنبال همکاری های در دست انجام با شورای بین المللی زیتون نهال هایی که می تواند با تغییرات اقلیمی سازگاری داشته باشد شناسایی و معرفی شود که نهایتا به افزایش تولید در واحد سطح کمک کند. 

وی با بیان اینکه از تیم شورای بین اللملی زیتون افزایش کارایی، اثربخشی و نهایتا ارتقا بهره وری در واحد سطح نهال های ارقام مختلف را انتظار داریم، افزود: تبادل اطلاعات در موضوع مبارزه با آفات و بیماری ها، تغذیه و دیگر مسائل مرتبط نیز باید مد نظر باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر تلاش برای بسط همکاری های بین این سازمان و و شورای بین المللی زیتون تاکید کرد.