به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، قاسم پیشه ور در دیدار با مجتبی دهقان پور رئیس این سازمان تصریح کرد: بعد از 14 سال از قانونی که در مجلس مصوب شده است و توسط هیات دولت ابلاغ شده، اتاق اصناف و اتحادیه های استانی در حال شکل گیری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه اتاق اصناف کشاورزی ایران نظم بخشی را در ساختار سامانه SABAK طراحی و اجرا کرده است، اظهار کرد: در سامانه‌ی احراز هویت یکپارچه اتاق اصناف کشاورزی تمامی اطلاعات بارگذاری و از این ظرفیت همه استفاده خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه به منظور برنامه ریزی دقیق در بخش کشاورزی، جمع آوری و ثبت اطلاعات این بخش بر اساس قانون به اتاق اصناف و اتحادیه های کشاورزی واگذار شده است، ابراز کرد: با ساختار جدید ثبت اطلاعات ما باید بتوانیم آمارهای حدسی را به یقین برسانیم.
او با بیان اینکه براساس قانون مذکور و به تناسب ظرفیت اتاق اصناف کشاورزی، ثبت شناسنامه باغات به این اتاق ابلاغ و محول شده است، اضافه کرد: به همین منظور تمام اطلاعات کشاورز در سامانه بارگذاری می شود تا اصالت کشاورز در آنجا مشخص باشد.
رئیس اتاف اصناف کشاورزی کشور با ابراز خرسندی از اینکه شناسنامه و پروانه کسب این اتاق مورد تائید وزیر اقتصاد در درگاه ملی مجوزها قرار گرفته است، افزود: از این پس همه کشاورزان اگر می خواهند بر اساس اصالتشان از دولت خدمات بگیرند از طریق این سامانه خواهد بود.