خبرنگاران پیشگامان عرصه آگاهی‌بخشی هستند

 متن پیام مجتبی دهقان پور به شرح زیر است.

«بسمه تعالی

امروزه انسان بیش از هر زمان دیگر مرهون دریافت اطلاعات درست، واقعی و دور از هرگونه حواشی و وفادار به موازین حرفه ای ارتباطات اجتماعی و اطلاع‌رسانی است. وجود سازوکارهای تضمین کننده فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران، هموار بودن مسیر انتشار آزاد اطلاعات و حق دسترسی مردم به اطلاعات از مهمترین عناصر شکل گیری چرخه آزاد اطلاعات به شمار می‌رود.

رعایت رسم "امانتداری" مهمترین رسالت خبرنگاری است، نگرش دقیق و عمیق خبرنگار به رخدادها و وقایع خبری، توجه به اولویت های جامعه با رویکرد حفظ وفاق، انسجام، آرامش عمومی و توسعه نگر از جمله عوامل موثر در ارزش بخشیدن به کارکرد خبرنگار است.

خبرنگاران پیشگامان عرصه آگاهی‌بخشی هستند و همچون یک دیدبان صادق برای اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش می نمایند و امید است در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزند و تحت تاثیر جوسازی ها، شایعه پراکنی ها، هیاهو آفرینی ها، شانتاژ های خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرند.

همت والای خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، بیان مسائل ومشکلات مردم و انعکاس واقعیت‌های زندگی اجتماعی، ارزش های بلند و ستودنی است به ویژه آنکه ایفای این رسالت خطیر با رعایت موازین اخلاقی و شرافت حرفه‌ای، احترام به حقوق فردی و اجتماعی مردم و حفظ حریم و اسرار خصوصی و شئون انسانی مخاطبان، همراه بوده باشد.

 هفدهم مردادماه یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی،خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، "روز خبرنگار" نامیده شده است؛ اینجانب با گرامیداشت این روز و تبریک آن به تمامی خبرنگاران فرهیخته و تلاشگر، آرزومندم بتوانیم با بسط تعاملات، همکاری های صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام‌های بلندی در توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی استان فارس برداریم.

 

مجتبی دهقان پور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس»