به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محسن قائمی در آئین تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در بخش کشاورزی این استان ضمن گرامیداشت "روز خبرنگار" تصریح کرد: افکار عمومی براساس خبرهای شما شکل می گیرد، افکار عمومی می تواند هیجان زده یا آرام و یا می تواند دچار انحراف شود و این نشاند دهنده اهمیت خبرنگاری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حرفه ی خبرنگاری امانتداری حرف اول را می زند و این بدان معناست که شما باید خبر را به واقع بگیرید و به واقع به مردم برسانید، اظهار کرد: در هر مسئولیتی امانتداری بسیار سخت است، شما با فضای مجازی ارتباط دارید و اصل امانتداری در این فضاها می تواند بسیار موثر باشد.
این روحانی با اشاره به اینکه در ایامی هستیم که متعلق به آقا اباعبداله الحسین است، ابراز کرد: این ایام را تسلیت می گویم، ایام اسارت اهل بیت است، راویان در آن زمان نقش خبرنگاران را بازی می کردند که اگر این نقش نبود و اخبار سینه به سینه منتقل نمی شد چه بسا که وقایع تاسوعا و عاشورای حسینی دستخوش تغییرات می شد.
او با بیان اینکه اگر چه ما امامان و روایت هایی داشتیم که حوادث کربلا را منتقل کردند، اضافه کرد: نقش راویان، شعرا و کسانی که در آن زمان حضور داشتند و مظلومیت های اهل بیت را نقل کردند، در طول تاریخ مهم، اثر گذار و عبرت ساز بود.
قائمی به شهدای خبرنگار دوران جنگ تحمیلی نیز پرداخت و افزود: اگر این شهدای خبرنگار نبودند شاید امروزه برای جوانان ما جنگ معنای آنچنانی نداشت، اگر تصویر برداری های شما نبود، اگر حضور به موقع شما در خط مقدم جنگ نبود، نمی شد آن دلاوری ها و آن جان فشانی های شهدا را به مردم عزیز مان منتقل کرد که اینها نشان دهنده نقش عظیم و بزرگ خبرنگاران است.
او با اذعان به اینکه اهالی رسانه بعضا مظلوم واقع می شوند، گفت: خبرنگاران علی رغم تمام سختی ها و محدودیت ها سعی می کنند کارشان را پیگیری کنند و امانتدار باشند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه های مقام معظم رهبری را به خبرنگاران یاد آور شد و گفت: معظم له توصیه فرموده اند که "خبر را آسان تهیه کنید زیرا که برای عموم مردم قابل فهم می شود و از سوی دیگر زییایی و گستردگی داشته باشد" اینها نشان از مسئولیت سنگین خبرنگاران دارد.