به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا شیخ با اذعان به اینکه صدور احکام 91 مورد تخلف دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است، بیان کرد: میزان ارزش ریالی جرائم صادر شده در مدت مذکور به 135 میلیارد و 126 میلیون ریال رسیده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 856 مورد گزارش مردمی در انواع مختلف گروه های کالایی از جمله حوزه آرد و نان و اقلام پروتئینی به سامانه 2020 گزارش شده است، اظهار کرد: از مجموع گزارشات دریافتی تعداد 802 مورد توسط بازرسین مدیریت بازرسی و نظارت بررسی و نتایج حاصله به همشهریان اعلام شده است.
به گفته وی؛ عمده تخلفات گزارش شده شامل گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و صورتحساب، جمع آوری نان و فروش به سوپرمارکت و کبابی ها، استفاده همزمان از هر دو دستگاها پوز معمولی و نانینو، فروش اجباری نان کنجدی و عدم رعایت ساعت پخت و تعطیلی بی دلیل در واحدهای صنفی نانوایی بوده است.
او با اشاره به اینکه به طور تقریبی حدود 60 درصد از تخلفات گزارش شده به سامانه 2020 در حوزه آرد و نان و مابقی گزارشات در سایر گروه های کالایی حوزه محصولات کشاورزی بوده است، افزود: از مجموع گزارشات بررسی شده 23 درصد واحدهای مورد گزارش متخلف و مابقی غیر متخلف بوده اند.
شیخ با بیان اینکه سامانه پیامکی مردم رسی نیز از ابتدای تیرماه 1402 فعالیت خود را در حوزه ثبت شکایات و گزارشات بازار محصولات کشاورزی آغاز کرده است، افزود: از ابتدای طرح تاکنون تعداد 128 مورد شکایت به صورت پیامکی مربوط به حوزه بازرسی بازار محصولات کشاورزی در این سامانه ثبت شده است.
وی اضافه کرد: تمامی گزارش های ثبت شده در سامانه مذکور پس از بررسی از نظر قابل رسیدگی و غیر قابل رسیدگی به بازرسان مربوطه ارجاع شده و از نظر آماری 10 درصد از گزارشات مربوطه متخلف بوده که گزارشات تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است .