‌ به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مشروح پیام مجتبی دهقان پور به شرح زیر است.
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
پانزدهم مهر‌ماه برای گرامیداشت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های روستاییان و عشایر، به عنوان روز ملی روستا و عشایر نام‌گذاری شده است. مجاهد‌مردان و مجاهدزنانی که در میدان اقتصاد و تولید کشور با گمنامی تلاش می‌کنند؛ همان‌ها که در جبهه‌های دفاع هشت سال دفاع مقدس، فرزندان، پدران، برادران و همسران خویش را برای حفظ نظام و کشور تقدیم کردند.
بسیاری از علما و دانشمندان، فرزندان روستایی و عشایر هستند که خدماتشان آشکار است. روستا مکان تولید است و روستایی و عشایر‌ کانون تولید و ارزش آفرینی، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی و فرهنگی مرزهای ایران اسلامی هستند، این موضوع نشان از جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور دارد.
استان فارس در کنار تمام قابلیت های منحصر به فرد خود دارای سهم قابل توجه ای از جمعیت روستایی و عشایری تلاشگر و قدرشناس کشور است که نقش بسزایی در تولیدات این استان خصوصاً در عرصه کشاورزی و دامپروری دارند.
اینجانب پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر را به جامعه شریف روستائیان و عشایر استان فارس تبریک عرض نموده و این روز را گرامی می دارم، امیدوارم، بتوانیم با مشارکت این بخش بزرگ از جامعه استان، شاهد پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر مناطق روستایی و عشایری باشیم.
مجتبی دهقان پور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس