به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور بیان کرد: در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران در استان تهران، غرفه استان فارس شاهد چند رویداد مهم در حوزه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توفیقات به دست آمده حاصل حمایت های استاندار محترم فارس و تلاش همکاران جهاد کشاورزی این استان است، افزود: دریافت 26 گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی فارس از دیگر اقدامات شاخص این سازمان است که در بازدید از غرفه استان فارس، از سوی وزیر کشور و استاندار فارس مورد تقدیر قرار گرفت.
وی، اهمیت این نوع گواهی را در هویت دار کردن محصولات تولیدی از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید دانست که قابلیت های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی مشخص می کند.
دهقان پور، امضا ۱۰ تفاهم نامه در حوزه زنجیره ارزش بخش کشاورزی که اغلب آنها در زمینه صنایع تبدیلی، شیلات و باغبانی بودند را از دیگر اقدامات صورت گرفته با حضور مسئولین در غرفه استان فارس عنوان کرد.
وی به اظهارات وزیر کشور در زمینه اقدامات خوب استان فارس در حوزه شناسایی و تعریف زنجیره های ارزش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این نمایشگاه ها بتواند محملی باشد برای ارائه قابلیت هایی که استان پهناور فارس در تولید محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت دارد و باعث افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات شود تا بتوانیم با ارتقا بهره وری در قالب نمایشگاه ها، کمک کنیم سود تولیدکننده از ارزش نهایی محصول افزایش یابد.