به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران، بیان کرد: این تفاهم‌نامه ها در زمینه‌های مختلف از جمله ۲۰ تفاهم نامه همکاری در کشت فراسرزمینی، پرورش و صنعت گوشت قرمز، بسته بندی و صادرات میوه و تره بار به امضاء رسید.
به گفته وی؛ مغولستان، ازبکستان، چین، پاکستان، مالزی، عراق، افغانستان، کویت، عمان و روسیه از جمله کشورهای مذاکره کننده در زمینه همکاری با استان فارس بودند.
این مقام مسئول، امضاء 29 تفاهم نامه در زمینه توسعه صادرات و سرمایه گذاری، تامین، بسته بندی و بازار محصولات کشاورزی با تجار داخلی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در غرفه استان فارس عنوان کرد.
دهقان پور، به مذاکرات انجام شده در راستای همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با جهاد کشاورزی سایر استان ها اشاره کرد و گفت: دستاورد این گفتگوها امضاء چند تفاهم نامه در زمینه توسعه فعالیت‌ها و تبادل دانش فنی در بخش کشاورزی بود.
وی تصریح کرد: در همین راستا ۱۲ تفاهم نامه تسهیل، تسریع، هدایت و حمایت از سرمایه گذاران و مشارکت هدفمند به منظور توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی، خرما، آپونتیا، گوجه فرنگی، انگور، زیتون، مرکبات و شیلات به امضاء رسید.
این مقام مسئول، اجرای پروژه های سرمایه گذاری، بر اساس نیازها و اولویت های استان فارس با استان های اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان شرقی، قزوین و مازندران را از دیگر موضوعات مطرح شده در مذاکرات صورت گرفته عنوان کرد.

رونمایی از سایت مدیریتی گیاهان دارویی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رونمایی از سایت مدیریتی گیاهان دارویی فارس با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس را از مهمترین رویدادهای این نمایشگاه بین المللی عنوان کرد.
دهقان پور اظهار کرد: در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران در استان تهران، غرفه استان فارس شاهد چند رویداد مهم در حوزه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توفیقات به دست آمده حاصل حمایت های استاندار محترم فارس و تلاش همکاران جهاد کشاورزی این استان است، افزود: دریافت 26 گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی فارس از دیگر اقدامات شاخص این سازمان بود که در بازدید از غرفه استان فارس، از سوی وزیر کشور و استاندار فارس مورد تقدیر قرار گرفت.
او خاطر نشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه ها بتواند محملی باشد برای ارائه قابلیت هایی که استان پهناور فارس در تولید محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت دارد و باعث افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات شود تا بتوانیم با ارتقا بهره وری در قالب نمایشگاه ها، کمک کنیم سود تولیدکننده از ارزش نهایی محصول افزایش یابد.