معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس، ضمن بیان نوسانات قیمت مرغ در بازار در هفته های اخیر، گفت:  این سازمان با رویکرد حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، روزانه بازار مرغ را رصد نموده و در مواردی که بازار با نوسان قیمت مواجه می‌گردد، نسبت به تنظیم بازار اقدام می کند.

 

صمد رنجبری با اشاره به روند افزایشی قیمت مرغ در هفته های اخیر، تصریح نمود: با توجه به اینکه 80 تا 85 درصد از نهاده‌های تولید مرغ وارداتی بوده افزایش قیمت مرغ متاثر از نوسانات قیمت نهاده ها و ارز است. 

رنجبری با بیان اینکه به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکننده، شرکت پشتیبانی امور دام استان مازاد مرغ تولیدی را خریداری  و جهت عرضه در زمان‌هایی که با افزایش تقاضای بازار روبرو هستیم مانند ماه محرم و یا روزهای پایانی سال، نگهداری می کند، افزود: میزان جوجه ریزی و حجم تولید مرغ در فارس در حد میزان مصرف درون استانی است و با توجه به زیرساخت‌های ذخیره‌ای که در استان وجود دارد جای نگرانی برای تامین مرغ مورد نیاز نیست. تامین منافع تولیدکننده و جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده هدف نهایی تنظیم بازار محصولات کشاورزی می باشد.