به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی علی پور بیان کرد: طی خبری که به نقل از فرماندار شهرستان خنج، روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بخش خبر ساعت 21 شبکه یک صدا و سیما پخش شد، متاسفانه خبر انتقال گندم به سیلوهای ذخیره به دلیل اشتباه خبرنگار در تهیه خبر با عنوان آب گرفتگی و خسارت به گندم های شهرستان خنج منتشر شده است.

این مقام مسئول افزود: در روز شانزدهم اردیبهشت ماه به همراه اسفندیاری فرماندار شهرستان خنج و خوبیاری دادستان شهرستان ضمن حضور در مرکز خرید گندم این شهرستان با بررسی میزان محصول خریداری و ارسال شده، فرماندار شهرستان قویاً خبر ارسالی درخصوص خسارت به دو هزار تن گندم در اثر سیل و آب گرفتگی را تکذیب کرد و انتشار آن را اشتباه خبرنگاری عنوان کرد.

علی پور تصریح کرد: در این بازدید مستندات مربوطه به سمع و نظر فرماندار و دادستان شهرستان خنج رسید و مشخص شد از ابتدای سال جاری تا تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه میزان 6 هزار و 769 تن گندم در مرکز خرید خنج خریداری شده که به مراکز خرید استان فارس و خراسان رضوی ارسال شده و میزان گندم باقیمانده این مرکز فقط 367 تن که در انبار سرپوشیده نگهداری و در حال بارگیری می‌باشد.

وی با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و تگرک و جاری شدن سیلاب در شهرستان خنج، ستاد بحران این شهرستان در محل فرمانداری تشکیل جلسه داده بود، اظهار کرد: طی گزارشات به دست آمده، جاری شدن سیل موجب تلف شدن ۲۵ راس دام شده است. همچنین بارش باران و تگرگ به جاده‌های بین مزارع ، مزارع گندم و جو و باغ‌های مرکبات و نخیلات خساراتی وارد کرده که در این زمینه 3 گروه برای بررسی میزان خسارت‌ها به مناطق مختلف بخش‌های مرکزی، محمله و خنج اعزام شده و در حال جمع بندی میزان خسارت جهت ارسال به مرکز استان هستیم .