به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی با اذعان به اینکه دومین مرحله از امحاء امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در شمال غرب کلان شهر شیراز و در منطقه قره پیری عملیاتی شده است، تصریح کرد: با توجه به دشواری مسیر دسترسی به مزارع آلوده در این مرحله چهار دستگاه تراکتور و دو دستگاه لودر به کار گیری شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بارش های بهاری و بعضا کار شکنی هنجار شکنان و تهدید کنندگان سلامت عمومی جامعه عملیات امحاء را با مشکل روبرو ساخته بود، اظهار کرد: به منظور تامین سلامتی مردم و تضمين سلامت غذای تولیدی هیچ گونه تساهل و تسامح با متخلفین صورت نمی پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان بهداشتی شهرستان شیراز بر آلودگی مزارع مذکور صحه گذاشته اند و دستورات قضایی لازم از مقام عالی قضایی اخذ شده است، بیان کرد: با توجه به نوع آلودگی متاسفانه امکان هیچ نوع استقاده از محصول مزارع مقدور نمی باشد و در صورت تعلیف دام ها از این مزارع آلودگی ها امکان انتقال و سرایت داشته است.
میرزایی با اشاره به اینکه با توجه به فصل جاری تمامی مزارع آلوده ی امحاء شده به کشت گندم و جو اختصاص داشته است، افزود: پیش از این اخطار عدم کشت با آب فاضلاب به تمامی افراد فرصت طلب داده شده است اما کماکان به دلیل جذابیت های کشت با آب های نا متعارف این روند ادامه یافته است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با یادآوری امحاء ۳۱۰ هکتار از مزارع آلوده در منطقه گردخون افزود: با همکاری و تعامل اعضای گشت های هم‌پوشان تمامی مناطق پُر خطر شهرستان شیراز به لحاظ استفاده از فاضلاب پایش و ارزیابی می شود و در صورت نیاز تصمیمات لازم اتخاد خواهد شد.