محمد مهدی قاسمی در بازدید از شرکت بازرگانی پارس محزون، با اشاره به این‌که به دنبال تشکیل زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی هستیم و صادر کنندگان یکی از ارکان این زنجیره‌ها هستند که با گرفتن پالس‌هایی از بازار بین المللی، می توانند در ساماندهی تولید ما کمک موثری باشند، افزود: شرکت مذکور، چندین سال صادر کننده نمونه و برتر کشور بوده است.

 

وی با اشاره به فرآوری و بسته بندی مطلوب شرکت، گفت: این شرکت به بازارهای خوبی در زمینه خشکبار، گیاهان دارویی دست یافته است.

قاسمی با اشاره به این‌که در این بازدیدگیاهان دارویی کم آب بر مورد نیاز شرکت، با هدف هدایت کشاورزان به کاشت این گیاهان شناسایی شد، افزود: برنامه ریزی جهت عقد کشت قراردادی کشاورزان  با شرکت به منظور تشکیل زنجیره تولید از دستاوردهای بازدید از شرکت و مذاکره با مدیرعامل شرکت بود.

وی در پایان تصریح نمود: جلب مشارکت این شرکت در فرآوری کشمش با توجه به ظرفیت بالای استان از دیگر دستاوردهای مهم امروز بود.

گفتنی است: شرکت تولیدی بازرگانی پارس محزون در سال 1375 با هدف توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد اشتغال در زمینه صادرات خشکبار و گیاهان دارویی راه اندازی شده و در همین راستا تاکنون به عنوان یکی از عمده ترین تامین کنندگان انواع خشکبار در کشور توانسته محصولات خود را اعم از پسته، بادام، انجیر، کشمش، آویشن، بابونه و غیره با کیفیت برتر به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر کند.