عبدالرحمن ابراهیمی، با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان 25 کیلوگرم است، افزود: با مدیریت تقاضا محور جوجه‌ریزی، در سال گذشته، 125 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در این استان تولید شد.

ابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی زیاد در فارس و همچنین کل کشور در مرغ گوشتی طی سه سال، منجربه تولید مرغ مازاد در سال 93 شد، افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، طرح مدیریت جوجه‌ریزی از آبان ماه سال  1393  با همکاری ادارات و تشکل‌های مرتبط در استان تدوین و اجرا شد.

او با اشاره به نتایج مطلوب طرح مذکور در فارس افزود: این طرح به عنوان طرح ملی از طریق معاونت امور دام وزرات جهاد کشاورزی پذیرفته و در سال 96  با عنوان "سامانه سماصط یا مدیریت اطلاعات صنعت طیور"  در کل کشور راه‌اندازی شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هدف اصلی این سامانه دستیابی به اطلاعات و آمار جوجه ‌ریزی، تولید، کشتار و مصرف مرغ گوشتی به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در جهت کاهش نوسانات قیمت گوشت مرغ  است، که در این راستا جلوگیری از جوجه‌ریزی‌های غیر مجاز و بیش از ظرفیت مجاز صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت:اکنون فعالیت 90 درصد از مرغداری‌های فارس در سامانه سماصط قابل رصد و پیگیری است و مابقی به محض رفع مشکل تمدید پروانه در این سامانه عضو می‌گردند.

گفتنی است: در تیر ماه سال جاری در سامانه سماصط فارس به تعداد 5 میلیون و 841 هزار و 829 قطعه جوجه ریزی ثبت شد.