حق‌پرست با اشاره به سبقه 29 ساله خود در زمینه خبرنگاری کشاورزی گفت: در این مدت تحولات بسیار عظیمی در بخش کشاورزی صورت گرفته، شاید بحران خشکسالی اخیر را هیچ‌کس متصور نبود،  نگرانی اصلی من کمبود آب مخصوصا در حوزه کشاورزی است.

او با بیان این‌که هر چند که به نوعی مشکلات تداوم خشکسالی محدودیت‌هایی را ایجاد کرده، اما بخش کشاورزی یک بخش جذابی هست وکشاورز به عنوان یک سرمایه انسانی ارزشمند باید مورد حمایت بیشتری از طرف دولت قرار گیرد، چرا که کشاورزان ما دانش بسیار خوبی دارند و افزود: خروج از کشاورزی سنتی و اجرای روش‌های نوین آبیاری راهکار نجات از شرایط خشکسالی فعلی است.

حق‌پرست گفت: در این چند سال 7 سال خبرنگار برتر استان شدم و در سال گذشته دو گزارش‌ من با عنوان "تعزیه" و "ثروتی که می‌سوزد "به جشنواره ملی صدا وسیما راه به پیدا کرد، که گزارش "ثروتی که می‌سوزد"  گزارش بسیار خوبی در رابطه با خطرات آتش زدن کاه و کلش بود.  

او با اشاره به این‌که امسال نیز دو  گزارش من راه پیدا کرده است، افزود:  گزارش پرواز لاک‌پشت‌ها یکی ا زاین دو گزارش است که موضوع آن در ارتباط با حدود 400 لاک پشت‌ است که در اثر خشک شدن رود کر در بن‌بست قرار گرفته، در حال مرگ بودند و توسط مردم با انتقال به سد درودزن نجات پیدا کردند و دیگری گزارش "صفای کوهستان" داستان پیرمردی است که حدود 30 سال آب وغذا برای پرندگان و جانوران  کوهستان می برد.

حق‌پرست با اشاره به این‌که مهم‌ترین تولیدات ما مربوط به بخش کشاورزی است،  به خبرنگاران جوان توصیه کرد: از خیابان‌های شهر بیرون بزنید، به مزرعه بروید، در عرصه باشید، با ارتباط خوب با کشاورزان به عنوان رکن اصلی بخش کشاورزی دغدغه های این بخش را ملموس تر با قلم و دوربین خود ثبت کنید و باعث ارتقاء بخش شوید و افزود: خبرنگار باید به اندازه یک اقیانوس گرچه با عمق کم دانش داشته یاشد،  خبرنگار این حوزه باید بداند که تکنولوژی و علم در حال به روز شدن است اگر خبرنگار خودش را بروز نکند از قافله عقب می ماند و نمی تواند گزارش های مکتوب و تصویری خوب تهیه کند.

حق‌پرست از سال 64 به طور غیررسمی با روزنامه خبر شروع به کار کرده و از سال 69  تا کنون به طور رسمی به عنوان گزارشگر صدا و سیما مشغول فعالیت است و نیز سردبیری هفته نامه تخت جمشید در مرودشت را به عهده دارد.