مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت توسعه صنایع برای نخستین بار در کشور سند توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در فارس، در سال جاری تدوین و پس از تصویب از سوی شورای کشاورزی استان به وزارت جهاد کشاورزی ارسال و مورد تائید قرار گرفت.

صادقی افزود: در جهت سهولت کار، فرهنگ سازی و برنامه ریزی توسعه صنعت غذا در هر شهرستان، با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود، میزان و نوع محصولات کشاورزی تولیدی، دسترسی به ماده خام اولیه؛ "برش شهرستانی ایجاد صنایع کشاورزی" تهیه  و "همایش اولویت‌های سرمایه گذاری صنایع کشاورزی" برگزار شد.

 این مقام مسئول گفت: ایجاد سردخانه های بالا و زیر صفر درجه، فرآوری انگور، تصفیه و بسته بندی کشمش، درجه بندی و بسته بندی میوه جات، درجه بندی و بسته بندی خرما و انجیر، تولید چیپس و پودر میوه جات، تولید فرآورده های گوشتی، بسته بندی و فرآوری تخم مرغ، بسته بندی و فرآوری ماهی و میگو و... ازعناوین برنامه های مطرح شده در همایش‌ها بود.

صادقی با اشاره به ‌این که در این همایش‌ها شاخص های اقتصادی با توجه به ظرفیت و مساحت واحد تولیدی برای هر طرح به تفکیک ارایه شد، افزود: اهمیت کاهش ضایعات از بُعد اقتصادی، تاثیر بر میزان واردات محصول، حفظ منابع پایه، تامین امنیت غذایی جامعه برای شرکت کنندگان به تفصیل توضیح داده شد.

گفتنی است: بیش از 700 نفر روز در 16 همایش برگزار شده در شهرستان‌های فارس شرکت کرده و در خلال برگزاری این همایش‌ها وضعیت استان از نظر صنعت غذا در سطح ملی، شاخص های سرمایه گذاری، برند سازی محصولات تولیدی، وضعیت صادرات و... توسط مدیر صنایع تبدیلی و غذایی مطرح و به بحث گذاشته شد.