صبوری‌پور تصریح کرد: این صندوق ها با مشارکت شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی فارس و در شهرستان‌های فیروزآباد، جهرم و اقلید گشایش یافت.

او با اشاره به این‌که هر کدام از صندوق‌‌های مذکور با سرمایه اولیه 10 میلیارد ریالی شروع به کار کردند، افزود: تعداد سهام‌دار در صندوق شهرستانی فیروزآباد 1067 نفر ، صندوق شهرستانی جهرم 724  نفر و صندوق شهرستانی اقلید 953 نفر است.

این مقام مسئول افزود: گسترش 19 صندوق شهرستانی حمایت از توسعه کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس در سال جاری قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا 3 سال آینده، تمام شهرستان های استان از صندوق شهرستانی بهره‌مند ‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این‌که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، یکی از راهکارهایی است که با مشارکت دولت و بهره برداران بخش کشاورزی برای افزایش سرمایه در این بخش اتفاق می افتد، خاطر نشان‌کرد: دانش، تکنولوژی و سرمایه سه ضلع مهم تولید پایدار در بخش کشاورزی است و نقش سرمایه در این سه ضلع از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که کشاورز با سرمایه می تواند کسی که دانش خوبی دارد را جذب و تکنولوژی خوبی را تهیه کند.

صبوری‌پور تاکید کرد: در فارس علاوه بر صندوق استانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، 3 صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان، یک صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و 7 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های نی ریز، سپیدان، مهر، فراشنبد، فیروزآباد، جهرم و اقلید فعالیت دارد.