کمیته راهبری تعالی سازمان به ریاست محمدمهدی قاسمی رئیس این سازمان، عضویت شورای معاونین و جمعی از مدیران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، میعاد امین پور با اشاره به اینکه در کمیته مذکور "نظام­نامه تعالی سازمان" تدوین و ساختار "مدیریت نظام تعالی" تعیین شده است، تصریح کرد: آسیب شناسی و بررسی نواحی بهبود، استقرار تعالی سازمانی و چالش­های پیش رو و بررسی وضعیت تیم های تعالی ازدیگر اقدامات "کمیته راهبری تعالی سازمان" است.

به گفته وی؛ کمیته راهبری سازمان با همراهی اعضای تیم های تعالی و مشارکت فعال کارکنان گام های موثرتری در راستای تسری مفاهیم تعالی و حرکت نظام­مند در استقرار مدل تعالی در سال جدید را برنامه ریزی و جاری سازی می­کند.

امین­پور با اشاره به اینکه دستیابی به ارزش های بنیادین و محقق کردن اهداف هر سازمان، مستلزم تدوین برنامه های استراتژیک و اجرای کامل آنهاست، ابراز کرد: سازمان­ها برای حرکت به سمت تعالی، ناگریز از استقرار سیستم­های نوین مدیریتی هستند.

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس می گوید: "کمیته راهبری تعالی سازمان" با هدف تلاش به منظور دستیابی به نتایج و ارزیابی های دوره ای و بازنگری در برنامه ها به منظور تحقق تعالی سازمانی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تشکیل ده نشست "کمیته راهبری تعالی سازمان" ، ابراز کرد: ساختار تعالی در سازمان ،تعیین کمیته راهبری و اعضای آن، بررسی وضعیت تیم­ها بر اساس ماتریس، تعیین ارتباط بین ساختار سازمانی و تیم­های تعالی، بررسی نقاط قوت و نواحی بهبود استخراج شده از  گزارش اولیه ارزیابی جایزه تعالی،تعیین سطح تعالی در سال ۱۳۹۹ و بررسی روش­های ایجاد ارتباط بین تیم­های تعالی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست ها بود.

امین پور؛ هدف گذاری سال جدید را از جاری سازی مدل تعالی سازمانی، دریافت تندیس بلورین دانست.

مدل EFQM از سال 96 در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس جاری سازی و به منظور پیشبرد اهداف این مدل، بیست تیم متشکل از تعدادی از مدیران و کارکنان تشکیل شد و در سه سال گذشته این سازمان موفق به دریافت تقدیرنامه دو ستاره، سه ستاره و چهار ستاره شده است.