رئیس دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هدف آموزش مهارت آموزی استفاده از اطلس باغات استان فارس توسط نرم افزار GIS می باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی پاک پرور مشاور رئیس سازمان در امور سامانه های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور افزود: خروجی های نوآورانه و متکی بر دانش سنجش از دور که در دفتر فن آوری های نوین تولید می شود بایستی بتواند در بدنه کارشناسی سایر بخش های سازمان در حدی ایده آل مورد استفاده قرار گیرد.

نمونه این خروجی ها نقشه تفکیک محصولات گندم، کلزا، برنج و نیز اطلس اراضی کشاورزی است که با همکاری گسترده کارشناسان دفتر فن آوری های نوین ، رابطین GIS شهرستان ها و مدیران تمامی پهنه های استان در این دفتر تهیه شده و کاربرد آن توسط کارشناسان اجرایی مستلزم داشتن مهارت های اولیه در کار با نرم افزارهای GIS و Google earth می باشد.

شایان ذکر است که این کارگاه با حضور تعدادی از کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس و سارا کوشافر کارشناس GIS و سنجش از دور دفتر فن آوری های نوین به مدت دو هفته از تاریخ 15/10/98 در دفتر فن آوری های نوین در حال برگزاری است.