به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان گفت: در سال زراعي جاری بالغ بر 300 هكتار از اراضي زراعي بخش سيدان به كشت ذرت علوفه اي بهاره اختصاص يافته كه كار برداشت آن آغاز گرديده است و پيش بيني مي شود از اين سطح بيش از 22 هزار تن علوفه مرغوب به صورت مكانيزه برداشت شود.
اميريان افزود: اين ميزان علوفه علاوه بر تامين نياز دامداری های شهرستان، جهت سيلو و تعليف دام به ساير شهرستان ها و استان هاي همجوار بارگيري مي شود.
ایشان بیان کرد: ذرت علوفه ای بعنوان یکی از ۸ محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و به منظور تامین نیاز علوفه ای واحدهای دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این راستا سیاست های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین زمینه بیش از ۹۰ درصد این مزارع به روش نواری، آبیاری می‌شوند.

امیریان با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود، اظهار کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در مرداد و برداشت ذرت علوفه‌ای تابستانه نیز از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.
ذرت علوفه‌ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام به حساب می‌آید.