مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ دوم مهر ماه 1399 بیش از 961825 تن گندم از تعداد 52 هزار نفر بهره بردار کشاورزی استان خریداری شده که این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: خرید تضمینی گندم توسط 117 مرکز خرید شرکت غله و تعاون روستایی واقع در 36 شهرستان استان فارس انجام شده که تعداد مراکز خرید نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از مجموع خرید صورت گرفته 910 هزار تن آن در قالب خرید تضمینی و 50 هزار تن به صورت خرید توافقی بوده است.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 2400 میلیارد تومان بابت خرید این میزان گندم به کشاورزان پرداخت گردیده که معادل 99 درصد از کل مبلغ گندم خریداری شده که به حساب کشاورزان واریز شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان هفته جاری یک درصد مانده مطالبات گندم کاران پرداخت شود.

وی بیان کرد: استان فارس به عنوان قطب تولید گندم کشور تاکنون علاوه بر تأمین نیاز خود و ذخیره محصول خریداری شده در سیلوهای استان، بالغ بر 208 هزار تن گندم مورد نیاز استان های دیگر را نیز تامین نموده است.

رنجبری در ادامه به خرید کلزا اشاره و تاکید کرد: در این مدت مقدار 22583 تن کلزا خریداری شده که 100 درصد بهای آن پرداخت گردیده است.