مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: دستورالعمل حمایت از دامداران تولید کننده شیر خام ابلاغ گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم شیر خام با 3.2 درصد چربی در مراکز خرید به خریدان کارخانجات شیر خشک و لبنی 64000 ریال به علاوه هزینه حمل از محل دامداری به مراکز خرید تعیین شده است.

وی تصریح کرد: شروع خرید شیر از تاریخ 10/05/1400 تا متعادل شدن قیمت شیر در کشور با قیمت مصوب 64000 برای هر کیلوگرم می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کل ظرفیت دریافت شیر خام توسط کارخانجات تولید شیر خشک کشور 5000 تن در روز می باشد و سهمیه هر استان بر اساس ضریب تولیدی کشور و بر اساس ظرفیت تولید کارخانجات ذی نفع ابلاغ می گردد.

وی بیان کرد: مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق پنجره تجارت فرامرزی گمرک EPL))، مقدار برخورداری از صادرات اقلامی چون شیر خشک، کره و روغن حیوانی بدون پرداخت ما به التفاوت به گمرک جمهوری اسلامی ایران را برای هر صادر کننده اعلام می نماید.

   

صدور مجوز ورود موقت 2000 تن ریشه شیرین بیان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری مجوز ورود موقت 2000 تن ریشه شیرین بیان به عنوان مواد اولیه کارخانجات شیرین بیان استان فارس صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: این مجوز ها برای دو شرکت سپیدان عصاره جنوب و شیرین دارو صادر گردیده است که شرکت های مزبور موظفند پس از فرآوری محصولات فوق الذکر، پودر و عصاره حاصله را به خارج از کشور صادر کنند.

وی تصریح کرد: پودر و عصاره ریشه شیرین بیان به عنوان یک کالای دارویی به کشورهایی همچون آلمان، امارات متحده عربی، هلند، فرانسه و فنلاند صادر می گردد.

 

     

گزارش پرداخت و خرید محصولات شتوی گندم و کلزا

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خرید محصولات شتوی گندم از ابتدای برداشت تا تاریخ 12/05/1400 به میزان 503813 تن بوده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: مبلغ پرداخت شده به کشاورزان تا تاریخ مذکور23299000 میلیون ریال بوده است که درصد پرداخت وجه تا تاریخ مذکور 98.8 درصد کل محصول خریداری شده می باشد.

وی تصریح کرد: خرید دانه روغنی کلزا نیز تا تاریخ 12/05/1400 به میزان 10563 تن و مبلغ پرداخت شده به کشاورزان 834690 میلیون ریال بوده است که وجه کلزای خریداری شده توسط بخش خصوصی  و دولتی به حساب کشاورزان  واریز گردیده است.