مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری مجوز ورود موقت 2000 تن ریشه شیرین بیان به عنوان مواد اولیه کارخانجات شیرین بیان استان فارس صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: صدور این مجوز ها برای دو شرکت سپیدان عصاره جنوب و شیرین دارو صادر گردیده است که شرکت های مزبور موظفند پس از فرآوری محصولات فوق الذکر، پودر و عصاره حاصله را به خارج از کشور صادر کنند.

وی تصریح کرد: پودر و عصاره ریشه شیرین بیان به عنوان یک کالای دارویی به کشورهای آلمان، امارات متحده عربی، هلند، فرانسه و فنلاند صادر می گردد.

صادرات 23 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از گمرکات استان فارس

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا انتهای مرداد ماه سال جاری، بالغ بر 23 میلیون دلار به وزن 33 هزار تن محصولات کشاورزی از گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: سهم زیربخش های کشاورزی از صادرات فوق الذکر به ترتیب به محصولات فرآوری شده (صنایع تبدیلی) با سهم 66 درصد، محصولات باغی با سهم 18 درصد، و زراعت نیز با سهم 9 درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین محصولات فرآوری شده صادراتی مشتمل بر محصولات لبنی و مهمترین محصول باغی صادر شده نیز خرما و رطب بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: کشورهای عراق، افغانستان، چین، ترکیه و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشورهای هدف صادراتی هستند.