رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در اثر طوفان و سیل مردادماه سالجاری بیش از 3321 میلیارد ریال خسارت به زیر بخش های کشاورزی استان فارس وارد شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نادر محمودی با بیان این مطلب  افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی درخصوص ورود سامانه بارشی همراه با باد و طوفان شدید؛ به منظور پیشگیری از خسارت به زیر بخش های کشاورزی توصیه های فنی قبل از وقوع حادثه انجام شد.

وی بیان کرد: در اثر شدت وزش باد و طوفان، خسارت قابل توجهی به زیر بخش های باغی عمدتاً  در شهرستان های قیروکارزین، جهرم، خفر و فراشبند وارد گردید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به محض وقوع خسارت نسبت به بازدید از مناطق خسارت دیده، ارزیابی و برآورد خسارت اقدام و برآورد گردید بالغ بر 3321 میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد شده است که به مدیریت بحران استانداری و همچنین وزارت جهاد کشاورزی انعکاس شد.

وی تصریح کرد: علی رغم تاکید بر ضرورت تحت پوشش بیمه قراردادن محصولات کشاورزی به منظور بازسازی و باز توانی بهره برداران خسارت دیده در اثر حوادث، متاسفانه عدم استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در این شرایط امکان تخصیص و تامین اعتبار برای بهره برداران خسارت دیده به سختی و تا حدی غیر ممکن است.

محمودی تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی بایستی نسبت به  بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام نمایند و از بیمه به عنوان یک حامی و پشتیبان در زمان وقوع حوادث استفاده نمایند زیرا که تنها راه حمایت از کشاورزان در زمان وقوع حوادث بیمه است.