رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل شرایط خاص بخش کشاورزی باید ساعت بیولوژیک مدیران این بخش یک ساعت از وقایع جلوتر و کارکنان در مجموعه حراست باید یک ساعت از مدیران جلوتر باشند از این رو در حوزه ماموریتی این سازمان به دنبال انجام امور متناسب با ماهیت تخصصی بخش کشاورزی هستیم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس احمد طمراسی در جلسه هماهنگی مدیران ستادی و مدیران کل دستگاه های وابسته سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه چارت تشکیلاتی حراست وزارت جهاد کشاورزی مینیاتوری از این وزارتخانه است، ابراز کرد: کارشناس موضوعی در همه زمینه ها از جمله امور دام، شیلات، نهاده، حقوق، نیروی انسانی در مجموعه حراست این وزارتخانه فعالیت دارند.

وی با اشاره به ارتقای مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی به سازمان حراست، ابراز کرد: این دستاورد خوب برای وزارت جهاد کشاورزی، ماحصل زحمات مدیران اجرایی و جامعه حراستی است.

به گفته طمراسی، انجام ماموریت های حراست باید به شکلی باشد که علاوه بر اینکه اقتدار و قوام نظام را در ذهن آحاد جامعه برخورد کننده با جامعه حراستی تداعی کند در عین حال فضایی ایجاد کند که احساس امنیتی را نیز القا کند.

وی افزود: از این رو مبانی انجام ماموریت حراست در حوزه شرع، قانون و اخلاق است و برای صیانت از افراد، حفظ کرامت انسانی و انجام به موقع مأموریت اگر این سه اصل رعایت شود همه موضوعات، آرمان‌ها و ایده آل های ما محقق می شود.

او با اشاره به اینکه حراست مساوی است با حفظ با ارزش ترین دارایی های نظام و این موضوع در دو کلمه اشراف و صیانت خلاصه می شود، تصریح کرد: طبیعتاً تقدم کلمه اشراف بر صیانت در ذات، ظهور و بروز همه اقدامات ما باید قابل مشاهده باشد.

طمراسی با بیان اینکه اشرافیت در مجموعه ما یک اشرافیت شکلی نیست بلکه یک اشرافیت محتوایی است، ابراز کرد: قضاوت و اظهارنظر صرفاً در حوزه نیروی انسانی هم نیست بنابراین رعایت انصاف و نقطه نظرات کارشناسی حتی در گزارشات فنی ما نیز باید مشاهده شود.

فارس؛ استان توسعه یافته در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی گریزی به هدف سفر به استان فارس زد و گفت: فارس یک استان توسعه یافته در بخش کشاورزی است که طبیعتاً تاثیرگذاری اقدامات، فعالیت‌ها و تلاش‌های این استان در جمع تولید ملی کشور نیز تاثیر قابل توجهی دارد و بدیهی است که ستاد وزارت جهاد کشاورزی به موضوعات و مشکلات این استان ورود پیدا می کند و احیاناً پیشنهادات و برنامه‌های قابلیت تعمیم این استان فارس به سایر نقاط کشور را بررسی می کند.

طمراسی با اشاره به اینکه در استان فارس 12 ماه سال کشت و کار جاری است، اظهار کرد: اگر مرزی از معیشت و کشاورزی اقتصادی در کشور قائل شویم، قاطبه کشاورزی استان فارس کشاورزی اقتصادی است.

شفافیت در توزیع نهاده‌ها با بهره گیری از سامانه‌های نوین

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه با بهره گیری از سامانه های نوین به منظور پایش نهاده ها در شفاف سازی فرآیند توزیع گام برداشتیم، گفت: کاربرد نرم افراز سپند به منظور پایش نهاده های دامی و نرم افزار برکت در پایش توزیع کود از جمله این موارد است.

حسین پژمان افزود: استان فارس در تولید دانش، اشاعه و ارائه بسیاری از دستورالعمل ها و بخشنامه ها پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه حراست به عنوان یکی از نهادهای نظام وظیفه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌هایی که این نظام برای این مردم به ارمغان آورده است را دارد، تصریح کرد: مجموعه جهادکشاورزی در بطن انقلاب شکل گرفته است بنابراین انتظاری که از مجموعه جهاد کشاورزی است  در مقایسه با سایر دستگاه های دیگر خیلی بیشتر است.

پژمان بیان کرد: صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌هایی که جهاد داشته تحت عنوان سنگر سازان بی سنگر،  بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: حراست می تواند زیرساخت ها و امکاناتی باعث ایجاد آرامش و بهداشت روانی برای همکاران شود فراهم  و حرکت رو به جلو را در مجموعه حاکم سازد.

خدمات رسانی به کشاورزان در بستر امنیت

در ادامه مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد امنیت در ابعاد مختلف، بستری فراهم شود تا مدیران به نحو احسن به قشر زحمت کش جامعه یعنی بهره برداران بخش کشاورزی خدمت رسانی کنند.

 

محمد جعفر ملک زاده افزود: تعامل و همراهی سازنده ای بین مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی با مجموعه حراست این سازمان وجود دارد.

وی ابراز کرد: در راستای وظایف محوله و خدمت رسانی بهتر به بهره برداران بخش کشاورزی با افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند یا عنادی دارند در تخلف کردن برخورد قاطع و به موقع می شود.

ملک زاده اظهار کرد: انتصابات در مجموعه جهاد کشاورزی بر اساس قانون، تحقیقات و مستندات صورت می گیرد که جا دارد از تک تک مدیران تشکر کنم.

ملک زاده؛ ضمن تبریک ارتقای مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی به سازمان حراست، اظهار کرد: ارتقاء مذکور با تلاش و کوشش رئیس این سازمان در زمانی شکل گرفته که سازمان امور استخدامی به دنبال کوچکتر کردن تشکیلات است و این امر جای بسی مباهات دارد.