آخرین جلسه مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات وابسته در موسسه واکسن و سرم سازی رازی برگزار گردید.

بر اساس نظرات مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس حجت الاسلام والمسلمین قائمی مبنی بر آشنایی کامل روحانیون با کلیه موارد و فعالیت های اجرایی این جلسه به منظور بازدید و آشنایی روحانیون با فعالیت های این موسسه برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قائمی ضمن تشکر از میزبانی دکتر شیرازی و مجموعه سرم سازی رازی اظهار داشت: شناخت توانمندی این مجموعه و ارائه و معرفی آن توسط روحانیون در جلسات مختلف استانی و شهرستانی می تواند بسیار مفید باشد. این مجموعه و متخصصین آن به معنای واقعی توانمندی را به رخ بدخواهان می کشد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخلی باید از این مجموعه دفاع کرد که با استفاده از نیروهای توانمند و متخصص به بهترین شکل ممکن فعالیت نموده تا آنجا که بیش از 70 نوع فراورده بیولوژیک تولید می کند و در خاور میانه بی نظیر و بی رغیب است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس بیان داشت: هرچه در این مجموعه وجود دارد از توان مردان این مرز و بوم است و با خلاقیت و تلاش بومی سازی شده که جای بسی افتخار دارد.

در ادامه دکتر شیرازی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن خوش آمد گویی به روحانیون معزز به ارائه پاورپویتی از تاریخچه و همچنین توانمندی این مجموعه و تولیدات آن پرداخت. وی افزود با توجه به اهمیت فعالیت و دانش این مجموعه حراست از یافته ها بسیار ارزشمند است. این مجموعه که محصولات را با بهترین کیفیت ارائه می دهد و جوانان و مردان متخصص این مجموعه با پرورش یافته های خود به بومی سازی دستگاه ها و علم روز دنیا پرداخته اند و در شرایط تحریم با خودکفایی علمی و تکنیکی خود سعی در بهبود شرایط نموده اند تا آنجا که متخصصی علمی تحقیقاتی مجموعه نسبت به دانش فنی دستگاه های موجود نیز خودکفا شده اند و در صورت ایراد خود دست به کار می شوند تا ضمن جلو بردن کار از هدر رفت وقت نیز جلوگیری نمایند.

این مجموعه با ارائه محصولات تضمین کیفیت ارائه می نماید تا آنجا که با سفارش از سایر کشور ها نیز روبرو است و با پیگیری های انجام شده در آینده ای نزدیک با دریافت مجوز GMP به صادرات عظیم واکسن به تمام دنیا نیز دست خواهد زد.

لازم به ذکر است واکسن آگالاکسی منحصرا در شیراز تولید میشود و بسیاری از دستگاه ها با متخصصین این مجموعه بومی سازی شده است.

در ادامه بازدید جامعه از مجموعه صورت پذیرفت و حجت الاسلام قائمی اظهار داشت: مجموعه های این چنین باید تقویت شوند و رفع مشکلاتشان در اولویت قرار گیرد.

در خاتمه نیز جلسه روحانیون جهت بررسی فعالیت های سال 97 و ارائه چشم انداز و برنامه های سال 98 برقرار شد.