آیت اله تقوی در سفر خود به استان فارس با حضور در جمع خانواده، دوستان و مریدان شهید خرسند به سابقه آشنایی 12 ساله خود با این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های ما الگوسازی از افرادی است که شخصیتشان بر اساس ارزش‌ها شکل گرفته چرا که این الگوها می‌توانند تکیه‌گاهی برای نسل جوان در برابرتهاجم فرهنگی غرب باشند.

به گزارش روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: آیت الله سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ویژگی های خاص این شهید بزرگوار گفتند: حجت الاسلام والمسلمین خرسند یکی از چهره‎های مخلص، خدمتگزار بود که ویژگی‎های شخصیتی ایشان باید برای نسل جوانی که فرداها مملکت را اداره می‌کنند، بازتاب داده شود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های ما الگوسازی از افرادی است که شخصیتشان بر اساس ارزش‌ها شکل گرفته چرا که این الگوها می‌توانند تکیه‌گاهی برای نسل جوان ما در برابرتهاجم فرهنگی غرب باشند. شهدا سرمایه‌های مهم اجتماعی و معنوی ما هستند. شهید خرسند یک روحانی بود که رسالت روحانیتی خود را به خوبی انجام می‌داد، او از همان آغاز معتقد بود که یک روحانی باید در عرصه‎های سیاسی و اجتماعی فعال باشد از این رو یک جریان سیاسی مطمئن و با سابقه را انتخاب کرد و در شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ارتقا پیدا کرد، روز به روز تفکر و اندیشه و قدرت تحلیل ایشان از رویدادها و پدید‌ه‌های سیاسی- اجتماعی درخشان‎تر و روشن‎تر بود و در کنار دوستان با سابقه سیاسی خوب درخشید.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهید خرسند شأن طلبگی و روحانیت را به خوبی رعایت می‎کرد و خطیب خوب خطبه‎های جمعه بود و همیشه با مطالعه پشت تریبون قرار می‌گرفت یا بر محور خطابه خطبه می‎خواند و مردم را به تقوا توصیه می‌کرد. معتقد بود که ما آنچه که خود عمل می‌کنیم باید به مردم بگوییم. این شهید والا مقام، صاف و زلال بود بدون هیچ حاشیه و در پیرامونش هیچ مسئله ای وجود نداشت. حجت الاسلام و المسلمین خرسند بسیجی بود، سابقه‎ سه بار مجروحیت در جبهه داشت و جانبازی که تا مرز شهادت هم پیش رفته بود، انسانی مفید، مؤثر و مخلص که در ماه مبارک رمضان با اقتدا به مولا شهیدش امام علی (ع) با تن خونین به ملاقات خداوند شتافت، درجاتش متعالی باد.

وی همچنین اظهار داشت: من به همسر مقاوم، مومنه وهمراهش و شریک زندگی آن شهید و فرزندان خوب، معتقد، متدین و با صفایش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. مردم خوب کازرون شهر ایمان،  شهرانقلاب، شهر دین و دیانت پدری مهربان و راهنمایی دلسوز را ازدست دادند. امیدوارم راه این شهید بزرگوار ادامه پیدا کند و مواعظ و راهنمایی‌های ایشان همچنان در گوش‎ها باشد و در آینده هرکسی که در مسند امام جمعه قرار بگیرد همین راه را با قدرت و قوت ادامه دهد و در جهت تقویت فرهنگ اسلامی کوشا باشد.