حجت الاسلام والمسلمین قاسمی رییس اداره آموزش عقیدتی و امور فرهنگی و توسعه ارزشهای اسلامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به همراه کارشناسان این اداره ضمن سفر به شهرستان جهرم از مرکز خدمات کردیان، چند طرح تولیدی و مدیریت این شهرستان بازدید نموده و پس از شنیدن مشکلات و نقاط قوت در جمع همکاران این مدیریت به بیان نکاتی اخلاقی و اجتماعی و مذهبی پرداخت.

در این سفر ابتدا پس بازدید از مرکز خدمات کردیان و خدا قوت به همکاران این مرکز از طرح تولیدی شتر مرغ بازدید انجام شد این مزرعه ضمن تولید و پرورش شترمرغ گوشته و عرضه آن مولد نیز بوده و با تولید تخم شترمرغ و همچنین جوجه کشی و عرضه جوجه یک روزه سهم به سزایی در این تولید دارد. پس از آن از باغ و نخلستان یکی از باغداران پیشرو در تولید مرکبات و همچنین خرمای رقم زاهدی بازدید شد.

در ادامه این سفر با حضور در مدیریت شهرستان و اقامه نماز در این مدیریت رییس و معاون مدیریت جهرم به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی در جهاد کشاورزی شهرستان جهرم پرداختند. حجت الاسلام قاسمی نیز در افزود: دیار جهرم عالم خیز است و معتقد به ولایت. از افتخارات این شهرستان حضرت آیت اله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه استان فارس هستند.

وی گفت: سعی کنیم در زندگی از اهلبیت بهره مند شویم، در زمان های قدیم زمانی بوده که حتی ممنوعیت جهت روضه های امام حسین و گریه بر امام حسین علیه السلام وجود داشت و حتی در زمان متوکل حرم مطهر امام حسین با خاک یکسان شده اما مردم و دلهای عاشق باز گرد امام جمع شدند، امروز نیز دشمنان نمیخواهند ما در دنیا و آخرت خوشبخت شویم و می خواهند ما را از فرهنگ اهلبیت دور کنند و آن را تحریف و تخریب نمایند.

قاسمی اظهار داشت: تلاش کنیم هدف امام حسین از قیام را حفظ کنیم و حیا را رعایت و به مقام رضا در مقابل خداوند برسیم که از تسلیم بودن بسیار بالاتر است و سیره ی اهلبیت را در زندگی خود جاری و ساری نموده و به فرزندان نیز انتقال دهیم. وی در زمینه های فعالیت فرهنگی نیز موارد خود را ذکر نمود و از کلیه همکاران درخواست کرد تا با اعلام نقطه نظرات خود مارا در این راه یاری نمایند.

رییس اداره آموزش عقیدتی و امور فرهنگی و توسعه ارزشهای اسلامی سازمان پس از آن به اتاق همکاران سرزد و به آن ها خداقوت گفت و در خاتمه به منزل یکی از خواهران کارآفرین این شهرستان رفت و با تولیدات بومی این بانوی فعال آشنا شد و آرزو نمود تا با یاری خداوند و کمک مسئولین فعالیت خود را توسعه دهد.