گردهمایی مدیران امور اراضی کشور در شیراز سومین حرم اهلبیت علیهم اسلام برگزار گردید.

در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس ضمن خیرمقدم به کلیه ی مدیران امور اراضی کشور و مسئولین بالاخص رییس سازمان امور اراضی کشور مهندس اورنگی، به شیراز سومین حرم اهلبیت علیه السلام و مهد شاعران گفت: ما به جهت اینکه مدیر و مسلمانیم و تاسی می گیریم از رسول اکرم صلی اله یکی از ارکان اصلی انسان در دنیا اخلاق است که خود ایشان می فرماید من برانگیخته شدم و آمدم تا مکارم اخلاق را تمام کنیم.

وی گفت ما مسلمانیم و چون ادعای مسلمینی داریم یکی از مسائلی که همه ی ما به عنوان مدیر در جامعه ی اسلامی باید به آن اهمیت دهیم اخلاق است. شاید اساسی ترین رکن در زندگی انسان به گفته ی ائمه علیهم السلام اخلاق باشد. اخلاق حسنه هست که می تواند مارا در انجام وظایف محوله موفق کند. هجمه های به ناحق زیادی به محیطی که شما در آن قرار دارید وجود دارد، با اینکه دارای قانون و مجموعه ای قانونمند است. مدیران امور اراضی در سراسر کشور جزیی از بدنه ی مجموعه ی کشاورزی است که امروز در نوک پیکان آن قرار گرفته است، اینجا اخلاق می تواند نجات بخش باشد.

قائمی اظهار داشت: فردی که به عمد یا غیر عمد تصرف عدوانی و غیر قانونی داشته یا تغییر کاربری غیر مجاز یا به هر شکل تخلفی انجام داده و ما امروز بر حسب وظیفه می بایست با او برخورد قانونی انجام دهیم، رعایت اخلاق و سعه ی سدر اساس کار ما باید باشد. اینجا کار شما اساسی است و مدیریت شما می تواند نشان دهد که ما قانون را رعایت و اجرا کنید. در هر صورت از بین رفتن مال تحملش سخت است حتی اگر اموال غیر قانونی باشد. در مقابله با این افراد فقط با رعایت اخلاق و توضیح قانون کفایت می نماید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان گفت: مدیریت در جامعه ی اسلامی مدیریت تحکمی نیست مدیریت خدمت است و چون ما می خواهیم خدمت کنیم باید بر اساس اخلاق باشد و باید همه ی ما خود را موظف به رعایت آن بدانیم. بالاخره این جز وظایف زندگی ماست که یا نباید مسئولیتی را بپذیریم یا اگر پذیرفتیم باید بدانیم که در قبال بقیه مسئولیم. الحمدلله که شما در مجموعه ی خود موفق بوده اخلاق مدار است. دعا کنیم که توفیق خدمت گذاری در جمهوری اسلامی به ما عطا بفرماید.