در راستای نظارت بر ذبح شرعی و همچنین بررسی کشتارگاه ها و حرکت و کمک به ارتقای سطح کیفی کشتارگاه ها و مواد مصرفی ، معیشتی جامعه حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام والمسلمین قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین قراخانلو مسئول ذبح و صید شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام شهوندی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان و مهندس ساجدی قائم مقام معاونت تولیدات دامی سازمان از کشتارگاه صنعتی دام اقلید فارس بازدید نمودند.

این کشتارگاه که پس از دو سال تعطیلی مجددا با سرمایه گزاری جدید آغاز به کار نموده است شرایط اشتغال بالغ بر 40 نفر به طور مستقیم را فراهم آورده است و می تواند کشتار و ذبح دام های شمال استان را پوشش دهد اما ظرفیت آن آن بالغ بر سه هزار دام سبک و سنگین در شبانه روز و دو خط را داراست.

حجت الاسلام قراخانلو در این بازدید هدف از این بازدید را رفع مشکل تله گاوی نظارت بر روش کار دو ناظر شرعی این کشتارگاه و ترغیب عوامل جهت دریافت برند حلال و ... اعلام نمود و افزود این کشتارگاه تمام شاخص های بهداشتی را دارا بوده و به طور کامل صنعتی است. وسعت بالغ بر دویست هکتاری و اینچنین ظرفیت در استان بی نظیر است.

وی همچنین گفت قانون نظارت بر صید و ذبح شرعی مصوب سال 1387 وظایفی را به عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن حوزه های نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و ادارات دامپزشکی گذارده است. این قانون تنها قانون ذبح شرعی است که پس از تصویب از سال 88 ابلاغ گردیده است.

در کشور نیز هفتصد ناظر شرعی داریم که در کشتارگاه ها و نقاط ورود و خروج فعالیت می نمایند اما استان فارس یکی از برترین استان ها در فعالیت و آموزش ذبح شرعی بوده است و تنها استانی است که با این کمیت و کیفیت آموزش فنی و حرفه ای ذابحین را در 68 ساعت توسط انجمن صنفی ذابحین با هماهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار نموده است.

در ادامه این بازدید جلسه ای در دفتر این کشتارگاه جهت رفع مشکلات این کشتارگاه با پیوستن روسای ادارات و بخشداری شهرستان به جمع حضار تشکیل گردید تا همگی جهت ایجاد شرایط مناسب فعالیت بیشتر این واحد اقدامی جهادی نمایند.

در خاتمه نیز پرویزی یکی از شرکای این واحد ضمن تشکر از حضور کلیه مسئولین در کشتارگاه و این جلسه گفت: کلیه بخش ها و ادارات شهرستان تاکنون به بهترین شکل یاری رسان این واحد بوده اند و با تصمیمات امروز ان شاءالله موانع نیز حتی الامکان برطرف خواهد شد.