حجت الاسلام والمسلمین قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و رییس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به همراه تنی چند از مسئولین استانی چون فرمانده سپاه عشایر، مدیر کل آموزش و پرورش عشایری، مدیر کل امور عشایر و ...با حضور در جمع آینده سازان انقلاب در دبیرستان عشایری شهید بهشتی زنگ انقلاب را نواخت.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قائمی ضمن ابراز خرسندی از این حضور در جمع آینده سازان انقلاب از جنس ذخایر انقلاب اظهار داشت: بنا به فرموده ی امام راحل "عشایر ذخایر انقلابند" از همین مشخص است وقتی پیشینه شما عزیزان را در قبل از انقلاب و بعد از آن نگاه می کنیم میبینیم واقعا همینطور است.

وی همچنین اظهار داشت: شما ببینید در صدر اسلام وقتی پیامبرص مبعوث به رسالت شد به جهت نشر احکام دین مبین اسلام، زجرها و آسیب های فراوانی را دید چون پیامبرص  طبیب دواره بالتبه بود . کسی بودند که خودشان می رفتند و دنبال می کردند و اسلام را گسترش می دادند. در تاریخ دیدیم که بارها شاهد اهانت به پیامبر اسلامص  بودیم و بارها شاهد بودیم که خاکروبه بر سر ایشان می ریختند و ایشان را اذیت و آزار می کردند. آب دهان نثارشان میکردند ولی پیامبرص چون مبعوث به رسالت شده بودند و می خواستند دین خدا را بین مردم رواج دهند همه ی این آزار و اذیت ها را متحمل شدند و خودشان برای اسلام تبلیغ می کردند اما بعد از پیامبرص ، امامان شدند الامام کالکعبه. یعنی باید در اینجا دیگرامامان و معصومین بسبب آن رنج و مشقتی که پیامبرص تحمل کردند، احترام برای ائمه علیه اسلام بعد از پیامبرمثل احترام برای کعبه بود. در رابطه با امام علی علیه اسلام می فرمایند الامام کالکعبه یعنی امام احترامش مانند احترام به خانه خداست.

قائمی گفت: بعد از پیامبر و امام علی، امامان دیگری آمدندو رسالات دیگری داشتند و به تبع تا امام زمانعج که همه این ها تاسی از پیامبر اسلام گرفتند و این سال ها سپری شد به سال هایی رسیدیم که انقلاب شد و امام راحل با کمک شما مردم عزیز و عشایر غیور، با شما مردمی که قدرشناس نظام اسلامی بودید،  قدرشناس اسلام بودید نسبت به امام رافت و رحمت داشتید . امام را در قلبتان می دیدید با کمک ایشان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندید و جایگاهی مانند دبیرستان عشایری شهید بهشتی الان مزین است به نام 92 شهید سرو قامت.

جامعه عشایری استان فارس افتخارش به تقدیم 200 شهید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است چه افتخاری بالاتر از این برای شما عزیزان و چه چیزی میتواند زحمات شما عزیزان را بدین صورت برای شما جبران کند. قبل از انقلاب اگر بخواهید دستاوردهای انقلاب را نگاه کنید ما دو مدرسه عشایری بیشتر نداشتیم الان بالغ بر 22مدرسه ی شبانه روزی عشایری در سراسر استان فارس خدمات دهی می کنند. این از خدمات نظام جمهوری اسلامی است که یکی همین مدرسه ای است که ما امروز افتخار داریم در خدمت شما عزیزان هستیم.

از 27000 خانواده عشایری استان و قریب به 48000 جمعیت، 2000 شهید نسبت سنجی که کنیم نسبت زیادی است و این جزء افتخاراتی است که نشان دهنده رادمردی و بزرگی و رشادت و فرهنگمندی این قشر از جامعه است. قشری که مولد است ، زحمت می کشد و با زحمت و دسترنج خودش سفره مردم را رنگین میکند. باید قدرشناس این عزیزان باشیم.

بالاخره ما در نظامی زندگی می کنیم که عنوان اسلامیت و جمهوریت آن می درخشد و باید این عنوان را تقویت کنیم. بالاخره نظام جکهوری اسلامی نظامی بود که به استکبار جهانی و قدرت های بزرگ دنیا "نه" گفت و کسی که نه می گوید باید تبعاتش را هم بپذیرد.

ما نمی گوییم الان مدینه فاضله ایم و مشکلی نداریم ولی آیا قابل قیاس هستیم. همین محیطی که در آن هستید و محیط های بهتر از این هم برای عزیزان عشایر وجود دارد و خدمت می کنند . همچنین باید عرض کنم که دانش آموزان عزیز، فرزندان عزیز ما، عزیزانی که آینده ی مملکتید، کسانیکه نظام جمهوری روی تک تک شما بعنوان یک سرمایه نگاه می کند. اهمیتی که الان شما دارید و چیزی که شما می توانید الان جبران کنید بعنوان جبران زحمات پدران و مادران خود و مسئولین خود مدیون زحمات و خون شهدایی که از همین مدرسه برای نظام جمهوری اسلامی ریخته شده، توقعی که از شما میرود توق خوب درس خواندن شماست. خوب درس بخوانبید به آینده و موفقیت فکر کنید.

معمول کسانیکه زحمت کشیدند و در خانواده های زحمت کش بزرگ شده اند بیشتر به موفقیت خواهند رسید. شما ببینید ازهمین مدارس شما چه افرادی بیرون آمدند. نماینندگان مجلس، اطباء معروف مانند دکتر ملک حسینی، دکتر حقیقت و امثالهم و خیلی افراد دیگر ، هگی از همین مدارس عشایری سربلند بیرون آمدند و به مملکت خدمت کردند و یکی از بزگترین خدمت گزاری شما همین مساله است که شما شکرگزار نعمت تحصیل باشید و خوب درس بخوانید و انشاءالله برای آینده این مملکت بتوانید موثر باشید.

آغاز دهه فجر است و ایام فاطمیه بی بی دوعالم حضرت فاطمهس است ما دو مناسبت عظیم را داریم، یکی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی که این چهلم موضوعیت دارد تمام استکبار جهانی، تمام رسانه های بیگانه، تمام رسانه های خبری در سراسر دنیا تلاششان بر این است که زحمات جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه بدهند و بگویند موفق نبوده و ناکارآمد جلوه بدهند ولی به کمک خدا و به برکت خون شهدا و به برکت این حرکت عظیم امام راحل و رهبری های مقام معظم رهبری این ترفندهای دشمن هم حتما شکست خواهد خورد.

این مقارن بودن با دهه فاطمیه یک عظمتی به مراسم امسال خواهد داد و یک مصونیتی ایجاد خواهد کرد که ما انشاءالله فراخور این قضایا حضور موثر، چشمگیر و فراوان  شما در راهپیمایی 22بهمن است.

راهپیمایی که موضوعیت دارد. ما هر سال اینهمه نقشه کشیده می شود وهرسال اینهمه مسایل برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم می شود. با ایامی مانند ایام محرم و صفر، ماه رمضان، ایام فاطمیه و با مناسبت هایی مانند روز قدس و 22 بهمن این ترفندها با حضور مردم و به خیابان آمدن مردم است منتهی می شود.

این وعده الهی است که انشاءاله اسلام پیروز است. تمامی پیش بینی هایی که امام راحل از اول انقلاب تا الان داشتند محقق شده و انشاءاله به زودی زود شاهد خواری و زبونی استکبار جهانی در سراسردنیا می شویم و شاهد پیروزی مردم آزادی خواه دنیا بر استکبار جهانی خواهیم بود.

من دست تک تک شما دانش آموزان عزیز را می بوسم هم ما و هم نظام جمهوری اسلامی و هم مسئولین شما، چشم امید آینده مملکت به شما عزیزان است که درس بخوانید و قدر معلمان و مسئولین خود را بدانید و بدانید که حضرت علی میفرماید: اگر کسی به من کلمه ای بیاموزد من تا ابد عبد او می شوم.

قدر معلمان و کادر زحمت کشتان را بدانید که انشالله بعد از اینکه شما هم به مدارج عالی رسیدید تحت نظر شما افرادی تربیت شوند که انشالله به مرور جامعه اسلامی ما از امثال شما افراد موفق مملو و مالامال شود و نظام جمهوری اسلام به پشتوانه شما دانش آموزان عزیزآینده روشن و پرباری را داشته باشد.