حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان در ادامه سفر خود به استان فارس از طرح بزرگ پرورش ماهیان خاویاری استان فارس واقع در شهرک صنعتی ملوسجان بیضا بازدید نمود.

این واحد پس از چند سال فعالیت در زمینه پرورش ماهی قزل آلا به سمت پرورش ماهیان خاویاری رو آورده است و امروز با پیشرفت های چشم گیری 48 تن ماهیان خاویاری را در خود جا داده و پرورش می دهد و در آینده به تولید سالیانه 30 تن خاویار و 120 تن گوشت ماهی خواهد رسید و بر اساس طرح توسعه، مجموعه بسته بندی نیز جهت اشتغال و خودکفایی و همچنین جلوگیری از هزینه های حمل و نقل در کنار آن احداث خواهد شد.

در این بازدید که حجت الاسلام والمسلمین قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهندس فلاحی مدیر شیلات سازمان، حجت الاسلام قاسمی رییس اداره آموزش عقیدتی و امور فرهنگی سازمان، معاون آموزشی و فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی را همراهی می کردند پای صحبت های رییس هیئت مدیره مجموعه سرهنگ عبودی نشستند.

سرهنگ عبودی نیز از مشکلات بزرگ صادرات و طولانی بودن پروسه تولید و همچنین مشکلات اداری و... موجود گفت. شایان ذکر است بسیاری از روش ها و شرایط موجود توسط آزمون و خطا و همچنین تخصص مجموعه صورت پذیرفته است تا بهترین عملکرد تولید و کمترین هدر رفت انرژی را داشته باشد. استان فارس جزء استان های مقام سوم پرورش دهنده ی ماهی های خاویاری است.